Dodawanie użytkowników PBX

Praca w systemie Focus Contact Center może odbywać się na jednym z kilku poziomów. Są to poziomy: 

  • agenta 
  • nadzorcy 
  • administratora 
  • PBX (Business Phone System - wirtualna centrala PBX) 

Dodawanie konta dla użytkownika PBX

Aby edytować konto użytkownika PBX należy, po zalogowaniu się do panelu administratora, należy przejść do panelu PBX (domyślnie jest uruchamiany panel Focus Contact Center, przy kolejnych logowaniach użytkownika zostanie wyświetlony panel jaki był aktywny przed jego wylogowaniem). 

Aby wykonać powyższą czynność należy w górnej części panelu administratora rozwinąć menu z nazwą “Focus Contact Center” oraz nacisnąć opcję “PBX”  

 Następnie należy z głównego menu rozwinąć opcję “Personel” i wybrać pozycję “Użytkownicy” 

Zostanie wyświetlona lista wszystkich utworzonych użytkowników. Z wykorzystaniem górnego menu można ich edytować, dodawać zapowiedzi, ustawiać przekierowanie. 

Aby utworzyć nowego użytkownika należy nacisnąć przycisk “Dodaj”.

Po wyświetleniu okna “Tworzenia nowego użytkownika” należy wpisać wszystkie danego. 

Są to: 

  • Imię i nazwisko - jest polem, które będzie widoczne w raportach oraz statystykach. 
  • Login - agent z użyciem tej wartości loguje się do panelu agenta. 
  • Agent zewnętrzny - w przypadku chęci wykorzystania agenta zewnętrznego należy zaznaczyć ten checkbox oraz w zakładce “Numer użytkownika” wpisać ręcznie numer danego agenta. Taki agent nie ma możliwości logowania się do panelu agenta. 
  • Aktywny - ustawiając wskazaną opcję administrator ma możliwość wyłączenia agenta. Agent nie ma możliwości pracy w przypadku odznaczenia tej opcji. 
  • Widoczny - w przypadku niezaznaczenia tego pola podczas sprawdzania raportów przez administratora lub nadzorcę, ten użytkownik nie będzie widoczny. 
  • Panel - jeżeli ten przycisk zostanie odznaczony, użytkownik nie będzie miał możliwości zalogowania się do panelu agenta nawet jeżeli poda poprawny login i hasło. 
  • Hasło do panelu - w tym miejscu administrator ustawia hasło, które będzie wykorzystywane przez użytkownika do logowania się do jego panelu. W przypadku agenta hasło musi zawierać 10 znaków. W przypadku nadzorcy i administratora hasło musi zawierać 12 znaków. Dodatkowo w haśle muszą znajdować się” mała litera, duża litera, cyfra oraz znak specjalny np. !, @, #. 
  • E-mail - w danym polu należy podać adres e-mailowy użytkownika. W przypadku utraty hasła, dana osoba może skorzystać z przypomnienia hasła gdzie należy podać adres e-mail przypisany do konta. Zostanie wtedy wysłana na dany adres wiadomość e-mailowa z linkiem do strony na której hasło będzie zrestartowane. W przypadku wpisania jednego adresu do kilku kont opcja przypominania hasła nie będzie działać 

Dodatkowo można ustawić domyślny język panelu użytkownika. Administrator każdemu użytkownikowi może ustawić inny język (agent również ma możliwość zmiany języka z poziomu własnego panelu). W kolejnej zakładce (Ryc. 5) administrator przypisuje odpowiednie uprawnienia do danego konta. W przypadku FCC są to: agent, nadzorca, administrator. W przypadku PBX są to albo uprawnienia agenta albo administratora.

W zakładce “Numer użytkownika” administrator ustawia numer z jakiego dany agent będzie korzystał. 

Widnieją tam pola: 

  • Numer - jest to numer, który zostanie przypisany do użytkownika. 
  • Numer skrócony - jest to numer minimum 2 cyfrowy dzięki któremu agenci mogą dzwonić między sobą nie wpisując pełnych, dziewięciocyfrowych numerów. 
  • Hasło do konta SIP - jest stworzone przez administratora hasło wymagane do rejestracji numeru na hardphonie lub softphonie. Musi ono zawierać 10 znaków, a w tym: małą literę, dużą literę, cyfrę, znak specjalny. 
  • Nagrywanie - po zaznaczeniu tej opcji, wykonane połączenia zostaną nagrane i będą przechowywane na serwerze nagrań. 
  • Prezentacja - jest to numer jakim będzie się prezentować użytkownik wykonując połączenia poza system. Kilku użytkowników może prezentować się tym samym numerem. 
  • Transmisja danych 
  • Czarna list
  • Biała lista 

Po wypełnieniu wskazanych pól można skonfigurować numer na softphonie lub hardphonie.

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później