Rejestracja telefonu Zoiper

Softphone to oprogramowanie służące do wykonywania połączeń za pomocą technologii VOIP ( voice over internet protocol ). Opisana poniżej instrukcja dotyczy konfiguracji jednego z dostępnych na rynku  softphonów

Pobieranie Zoipera 

W celu zainstalowaniu programu Zoiper należy w pierwszej kolejności pobrać go ze strony producenta: http://www.zoiper.com/en

W zakładce “DOWNLOAD” klikając przycisk z napisem “download” 

W zakładce “DOWNOLAD”, należy:

  • wybrać platformę na której będzie obsługiwany softphone (system operacyjny, który jest zainstalowany na stanowisku roboczym na którym będzie zainstalowany i wykorzystywany Zoiper). 
  • W przypadku korzystania z systemu operacyjnego Windows zostanie automatycznie zaznaczony tak jak na poniższym zrzucie ekranu

Po naciśnięciu przycisku “Next” zostaniemy skierowani do wyboru wersji. Domyślnie jest ustawiona wersja płatna. Należy wybrać opcję “Community Free

Rozpocznie się odliczanie do automatycznego uruchomienia pobierania

Po upłynięciu 5 sekund rozpocznie się pobieranie. W przeciwnym wypadku należy nacisnąć przycisk “Click here if it doesn’t”.

Konfiguracja Zoipera (rejestracja konta)

W głównym panelu Zoipera widoczne są zakładki “Kontakty”, “Historia”, “Dialpad” oraz “Rozmowy

  • W zakładce “Kontakty” można stworzyć swoją skrzynkę kontaktową. 
  • W zakładce “Historia” widoczna jest historia połączeń wykonywanych w ramach programu Zoiper
  • W zakładce “Dialpad” dostępna jest klawiatura numeryczna, która umożliwia ręczne wpisanie numeru. 
  • Zakładka “Rozmowy” uaktywnia się w trakcie prowadzenia rozmowy. Wskazuje ona czas trwania jak i daje możliwość rozłączenia, zawieszenia czy przekierowania połączenia. 
  • Nad opisanymi wyżej zakładkami znajduje się ikona flagi, pozwalająca na wybór języka. 

Aby skonfigurować softphone Zoiper (dodać konto) należy:

  • Z górnego menu wybrać "Setting/Ustawienia" i potem opcję "Preferences/Preferencje

  • następnie nacisnąć przycisk "Create Account/stwórz konto")

  • Zostanie uruchomiony proces tworzenia konta.
  • Należy zaznaczyć opcję “SIP” i wybrać przycisk “Next/następny”

  • Następnym krokiem w celu rejestracji softphone’a, będzie uzupełnienie pól wskazanych na 

Dane niezbędne do rejestracji, to: 

  • Subdomena-trzy litery, podawane administratorowi po aktywacji usługi FCC
  • Numer stanowiska -pięciocyfrowy numer, wybierany podczas logowania przez agentów. Hasło generowane przez administratora przy skorzystaniu z opcji “Personel” → “Stanowiska” → “Generuj hasło” 
  • Numer SIP -dziewięciocyfrowy numer, nadawany użytkownikowi podczas tworzenia konta. Hasło nadawane jest przez administratora “Personel” →”Użytkownicy” → “Edycja użytkownika” → “Numer użytkownika” → “Hasło do konta SIP” 
  • Domena -adres, wpisywany przed fcc-online.pl

Będą tam widoczne poniższe pola, które należy uzupełnić zgodnie z instrukcją

    • Numer stanowiska -generowane przez administatora “Personel” → “Stanowiska” → “Generuj hasło”
    • Numer SIP -“Personel” →”Użytkownicy” → “Edycja użytkownika” → “Numer użytkownika” → “Hasło do konta SIP” 
  • Domain/outbound proxy -pozostawiamy niewypełnione 

W przypadku pracy ze stanowiskiem jak i numerem miejskim należy zarejestrować oddzielnie oba konta i podczas rejestracji podać odpowiednie hasła.

  • “Account name/ nazwa konta” należy wprowadzić nazwę widoczną później w panelu ustawień programu

W kolejnym kroku program próbuję zarejestrować konto na podane wcześniej dane

W przypadku błędnego podania danych pojawi się komunikat widoczny na poniższym rysunku. Będą widoczne wtedy 3 opcje:

  • Spróbuj ponownie - po wybraniu tej opcji nastąpi próba rejestracji konta na takie same dane.
  • Popraw informacje z serwera i spróbuj później - spowoduje to powrót do panelu wpisywania danych i daje możliwość wpisania ich ponownie.
  • Potwierdzam działanie. Zapisuję informacje. - wybranie tej opcji spowoduje zapisanie danych wprowadzonych w poprzednim kroku i dodanie konta.

W przypadku poprawnego zarejestrowana konta lub przy błędnej rejestracji ALE wybraniu ostatniej opcji pojawi się komunikat o dodaniu konta do listy kont

Po dodaniu kont, użytkownik zostanie przeniesiony do okna Preferencji

  • Po lewej stronie będą widoczne wszystkie konta dodane do softphonu. 
    • W przypadku braku rejestracji konta będzie widoczna czerwona ikona wykrzyknika. Jeżeli konto zarejestruje się poprawnie to ikona będzie zielona.

Następnym krokiem jest zmiana dodatkowych ustawień:

  • W zakładce "Codec" ustawić tylko kodeki a-law, u-law
  • W zakładce "Advanced" opcja "Registration expiry" musi być ustawiona na wartość 60 sekund. Jest to opcja informująca o czasie ponownej rejestracji. Focus Telecom wymaga aby wskazana opcja była ustawiona na czas nie większy niż 60 sekund 
  • W zakładce “General” odznaczyć opcję "Use outbound proxy”

W głównym menu w zakładce "Audio" znajdującej się w górnym menu "Preferencess" należy:

  • W zakładce "General" odznaczyć opcję "Automatic gain control"
  • zakładce "Device" ustawić zestaw słuchawkowy jako zestaw domyślny w 5 rozwijanych listach 

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później