Bindingi
W nowym panelu, gdzie Focus PBX oraz FCC są połączone w jedną usługę Użytkownicy wykorzystują tzw. bindingi - powiązanie numeru telefonu z Agentem w systemie.
1. Administrator ma wpływ na zmianę bindingu Agentowi podczas jego pracy.
Może tego dokonać zaznaczając checkbox „Używaj numeru miejskiego zamiast stanowiska”, kiedy to binding jest zakładany automatycznie i w takiej sytuacji Administrator nakazuje Agentowi pracę tylko na tym numerze miejskim i nie ma możliwości wybrania innego stanowiska. W trakcie trwania pracy Agenta Administrator może w jego edycji odznaczyć checkbox „Używaj numeru miejskiego zamiast stanowiska” – w tej sytuacji binding jest zdejmowany i Administrator daje swobodę wyboru stanowiska Agentowi.
Należy pamiętać, że przy wprowadzaniu takich zmian Agent nie może prowadzić rozmowy (pojawi się komunikat o braku możliwości edycji Agenta ze względu na to, ze rozmawia).
2. W przypadku, kiedy użytkownik nie ma zaznaczonej opcji „używaj numeru miejskiego zamiast stanowiska” ma możliwość wyboru stanowiska w panelu FCC klikając w pole stanowiska w prawym, górnym rogu panelu FCC ekranu jak na załączonym zrzucie ekranu:
Po kliknięciu w pole ze stanowiskiem pojawi się lista możliwych stanowisk do wyboru.
Takiej możliwości nie będzie miał użytkownik z zaznaczoną opcją „Używaj numeru miejskiego zamiast stanowiska” ze względu na to, że zaznaczenie tej opcji zmusza Agenta do pracy tylko na przypisanym do siebie numerze miejskim.
3. Zdjąć binding może:
Administrator - edytując użytkownika
Agent - klikając na stanowisko po prawej stronie na górnej belce w panelu FCC, następnie w opcję "nie wybieram stanowiska"
Użytkownik PBX - kodem #404#
4. Binding nie jest zdejmowany podczas zmiany uprawnień w panelu użytkownika niezależnie od typu konta (jeżeli np. Agent zmieni panel na Nadzorcę a Nadzorcę na Administratora). Binding nie będzie też zdejmowany w przypadku zmiany konta z konta PBX na konto FCC i odwrotnie.