miniCRM - wprowadzenie

Co to za funkcja?

miniCRM to system, który umożliwia gromadzenie i przechowywanie danych klientów (historia kontaktów, zgłoszeń, zamówień, informacje ze skryptów). Pozwala zarządzać bazą rekordów, umożliwiając wgrywanie rekordów, przypinanie ich do odpowiednich segmentów i kampanii, usuwanie ich czy scalanie duplikatów.

miniCRM sprawia, że wszystkie kampanie w FCC korzystają z tego samego źródła wiedzy. Zmiany wprowadzane w miniCRM widoczne będą na rekordach we wszystkich kampaniach, do których dane rekordy są przypisane.

Do czego może się przydać?

miniCRM przyda się, jeśli potrzebujesz w prosty i efektywny sposób zarządzać zgormadzoną bazą rekordów.  

miniCRM przyda się, jeśli zależy Ci na usprawnieniu kontaktów z klientem i kompleksowej obsłudze jego spraw.

Jakie korzyści płyną z jej wykorzystania?

Wykorzystanie miniCRM usprawni i uprości proces zarządzania bazą rekordów, podniesie efektywność pracy użytkowników i jakość obsługi, co wpłynie na zadowolenie klientów z jakości świadczonych usług. 

Okno główne miniCRM

Po zalogowaniu do platformy FCC przechodzimy do zakładki baza rekordów.

!Dostęp do bazy mają jedynie Administratorzy oraz Nadzorcy. Nadzorca musi mieć nadane uprawnienie dostęp do bazy rekordów w edycji użytkownika.

Po kliknięciu przycisku otworzy się okno miniCRM, w którym wydzielić możemy cztery obszary robocze.

1.  Filtrowanie bazy rekordów – w tym miejscu możliwe jest filtrowanie bazy na podstawie określonych parametrów. Ikona lupy pozwala wyszukać rekordy zgodnie z ustawionymi filtrami. Czerwona ikona       resetuje wszystkie ustawione filtry.

  • Kampanie – możliwy jest wybór kampanii, według której chcemy wyszukać rekordy. Do wyboru dostępne będą wszystkie utworzone kampanie.
  • Segmenty – w tym miejscu wybieramy segment, według którego chcemy wyszukać rekordy.
  • Więcej – w tym miejscu możliwe jest wybranie dodatkowych parametrów, według których chcemy filtrować dane (numery telefonów, adresy e-mail, ID rekordu, imię, nazwisko, miasto, adres, NIP, PESEL, REGON). Możliwe jest też filtrowanie według istniejących pól rekordów.

2. Działania na rekordach – obszar ten umożliwia wykonanie działań na rekordzie bądź wybranej grupie rekordów.

  • Dodaj rekord – umożliwia dodanie pojedynczego rekordu.
  • Import z pliku – umożliwia wgranie bazy z pliku w formacie xlsx (Excel).
  • Dodaj do kampanii – pozwala dodać rekord do kampanii.
  • Więcej – w tym miejscu dostępne są dodatkowe funkcje.

- Usuń – pozwala usunąć rekordy.

- Dodaj do segmentów – umożliwia dodanie rekordów do segmentów..

- Eksportuj – umożliwia wyeksportowanie bazy rekordów do pliku Excel.

- Scal – pozwala scalić duplikaty rekordów, tj. połączyć dwa bądź więcej rekordów z takimi samymi danymi w jeden rekord.

- Szukaj duplikatów – pozwala wyszukać duplikaty rekordów.

3. Obszar podglądu rekordów – w tym miejscu widoczny jest podgląd listy rekordów. Z lewej strony listy możliwe jest zaznaczenie wybranych rekordów, by w następnym kroku wykonać określone działanie. Po kliknięciu w rekord otworzy się okno, w którym widoczne będą wszystkie dane zgromadzone na rekordzie.

Możliwe jest zarządzanie danymi, wyświetlanymi w podglądzie bazy rekordów. W tym celu konieczne jest naciśnięcie ikony ustawień i wybranie kolumn, które mają być wyświetlane.

Kolejność kolumn można modyfikować. W tym celu należy najechać kursorem myszki na nagłówek kolumny i przeciągnąć ją w wybrane miejsce.

Możliwe jest też ustawienie dowolnych szerokości kolumn. Po najechaniu na krawędź kolumny obok nagłówka pojawi się funkcja rozszerzenia lub zwężenia wybranej kolumny.

Z lewej strony okna możliwe jest zaznaczenie rekordów. Klikając checkbox w nagłówku zaznaczymy wszystkie rekordy na stronie. W tym przypadku pojawi się również możliwość zaznaczenia wszystkich rekordów poprzez kliknięcie przycisku zaznacz wszystkie znalezione rekordy.

Wyświetlona zostanie informacja, ile rekordów zostało zaznaczonych.

Odznaczenie rekordów możliwe jest za pomocą przycisku wyczyść zaznaczenie.

Z prawej strony okna dostępne są dodatkowe akcje, które można wykonać dla poszczególnych rekordów.

  • Usuń – pozwala usunąć rekord z miniCRM.
  • Edytuj – umożliwia edycję danych na rekordzie.
  • Dodaj do segmentu – pozwala dodać rekord do segmentu. Możliwe jest wybranie kilku segmentów.
  • Usuń z segmentu – funkcja ta usuwa rekord z segmentu. W tym miejscu również możliwe jest wybranie kilku segmentów.
  • Dodaj do kampanii – umożliwia dodanie rekordu do wybranych kampanii.
  • Usuń z kampanii – usuwa rekordy z wybranych kampanii.

4.  Na górze okna z prawej strony dostępne są ustawienia, w których możliwe jest utworzenie nowych pól rekordów i segmentów. Ikona   umożliwia zamknięcie miniCRM i powrót do platformy FCC.

W kolejnych częściach instrukcji opisane są wszystkie procesy, które można przeprowadzić w miniCRM, wraz ze szczegółowym wyjaśnieniem dostępnych funkcji. 

1. Podgląd rekordu

2. Pola rekordu

3. Segmenty

4. Import rekordów

5. Eksport rekordów

6. Filtrowanie bazy rekordów

7. Dodawanie rekordów do kampanii

8. Usuwanie rekordów z kampanii

9. Dodawanie rekordów do segmentów

10. Usuwanie rekordów z segmentów

11. Deduplikacja rekordów

12. Dodatkowe uprawnienia dla agenta. 

13. Identyfikacja rekordu

  1. miniCRM - pełna instrukcja
Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później