PBX - zgłaszanie gotowości

Co to za funkcja?

Zgłoszenie gotowości umożliwia agentom i użytkownikom PBX rozpoczęcie pracy w platformie FCC czy na telefonach. Gotowość pozwala obsługiwać połączenia w ramach kampanii bądź na numerze miejskim użytkownika. Użytkownicy muszą zgłosić gotowość, by mieć dostęp do danych klientów.

Do czego może się przydać?

Zgłoszenie gotowości przyda się, jeśli chcesz obsługiwać klientów w ramach kampanii i poza nią.

Jakie korzyści płyną z jej wykorzystania?

Dzięki zgłoszeniu gotowości użytkownicy będą mogli obsługiwać połączenia, co wpłynie na efektywność i jakość pracy, przekładając się na zadowolenie klientów. 

Użytkownik PBX

Użytkownik PBX może sterować statusami z telefonu poprzez konkretny kod lub ustawić status  z poziomu panelu.

Odpowiedni kolor w miejscu statusu określa aktywność użytkownika.

Status gotowy pozwala na przyjmowanie i wykonywanie połączeń na konkretnym numerze miejskim użytkownika PBX. Będąc na tym statusie użytkownik PBX nie przyjmuje połączeń z kampanii. Można ustawić ten status, jeżeli użytkownik posiada przypięte stanowisko.

Zgłaszana jest gotowość we wszystkich możliwych kampaniach w których dany użytkownik został dodany. Status użytkownika jest ustawiany na w kolejce i jest możliwy do ustawienia jedynie, gdy użytkownik posiada przypięte stanowisko.

Użytkownik jest w trakcie prowadzenia rozmowy (status busy/zajęty) lub w trakcie próby połączenia.

Zdejmowana jest gotowość we wszystkich kampaniach. Status użytkownika jest ustawiany na niegotowy. Połączenia z kampanii oraz bezpośrednie na numer nie trafią do  użytkownika (wyjątkiem jest użytkownik PBX z numerem zewnętrznym, do którego połączenia bezpośrednie nie są blokowane).

Gotowość w kampaniach pozostaje aktywna, natomiast połączenia nie trafią do użytkownika PBX. Użytkownik otrzymuje status przerwa.

  Użytkownik PBX (numer miejski)

W celu zmiany statusu przez użytkownika PBX należy wpisać na klawiaturze swojego telefonu kod odpowiadający danemu statusowi.

  • #300# – gotowy w kolejce (ready). Jeżeli użytkownik nie pracował ostatnio na wybranym stanowisku lub użył kodu #404#, system poprosi o podanie identyfikatora. Kod działa wyłącznie dla użytkowników PBX bez dodatkowych uprawnień.
  • #301# – niegotowy (not ready).
  • #302# – gotowy poza kampanią (ready).
  • #303# – przerwa (break).
  •  404# – wylogowanie (logout) + opuszczenie stanowiska. Istniejące powiązanie użytkownika PBX z numerem jest usuwane i ustawiany jest status niegotowy.


Przykład zastosowania: #kod zmiany statusu# → zielona słuchawka




Agent PBX (numer miejski) + Agent FCC

Użytkownik PBX posiadający jednocześnie aktywne uprawnienia Agenta FCC ma możliwość zgłaszania gotowości na dwa sposoby.

W panelu agenta

Użytkownik może zalogować się do panelu agenta i zgłaszać gotowość poprzez zaznaczenie checkboxa przy wybranej kampanii. 

W panelu użytkownika PBX


Użytkownik może zalogować się do panelu i zgłosić gotowość poprzez wybór jednego ze statusów.

  Agent PBX (numer zewnętrzny) + wymaga logowania

W celu zmiany statusu użytkownik PBX z numerem zewnętrznym w pierwszej kolejności musi wybrać specjalny numer do zgłaszania gotowości. Po wykonaniu połączenia użytkownik PBX z numerem zewnętrznym usłyszy komunikat: wprowadź kod operacji i zatwierdź krzyżykiem. Kod operacji to kod do zmiany statusu użytkownika. Nie trzeba czekać na zakończenie komunikatu, aby zacząć wprowadzać kod. Agent z numerem zewnętrznym ma 3 próby na wprowadzenie prawidłowego kodu. Po trzech nieudanych próbach system automatycznie rozłączy połączenie nie wprowadzając żadnych zmian.

! Numer do zgłaszania gotowości możesz uzyskać kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta.

Kody zmiany statusu użytkownika

  • #300# – gotowy w kolejce (ready). W przypadku aktywnego wrapu status ten zostanie zdjęty. Kod działa tylko dla użytkownika PBX.
  • #301# – niegotowy (not ready).
  • #302# – gotowy poza kampanią (ready).
  • #303# – przerwa (break).
  • #404# – wylogowanie (logout) + opuszczenie stanowiska. Istniejące powiązanie użytkownika PBX z numerem jest usuwane i ustawiany jest status niegotowy.


Przykład zastosowania: numer do zgłaszania gotowościzielona słuchawka→ komunikat → agent wpisuje kod zmiany statusu → komunikat z prośbą o podanie kodu PIN (pojawia się jedynie, gdy agent wcześniej nie pracował na wybranym  stanowisku lub użył kodu #404#) → agent wpisuje identyfikator # (zatwierdzenie).

Agent PBX (numer zewnętrzny) + nie wymaga logowania

Po dodaniu do kolejki użytkownika PBX z numerem zewnętrznym, który posiada wyłączoną opcję wymaga logowania, użytkownik zostanie automatycznie zalogowany przez system i będzie mieć zgłoszoną gotowość w kampanii.

  • Jeżeli użytkownik użyje kodu wylogowania (#404#) po zakończonej pracy dnia poprzedniego, po nocnych restartach jego status będzie widoczny jako niezalogowany.
  • Jeżeli użytkownik nie użyje kodu wylogowania (#404#) po zakończonej pracy dnia poprzedniego, po nocnych restartach jego status będzie widoczny jako gotowy.

W celu zmiany statusu użytkownik PBX z numerem zewnętrznym w pierwszej kolejności musi zadzwonić na numer do zgłaszania gotowości. Po wykonaniu połączenia na numer do zgłaszania gotowości, użytkownik PBX z numerem zewnętrznym usłyszy komunikat wprowadź kod operacji i zatwierdź krzyżykiem. Kod operacji to kod do zmiany statusu użytkownika. Nie trzeba czekać na zakończenie komunikatu, aby zacząć wprowadzać kod. Agent z numerem zewnętrznym ma 3 próby na wprowadzenie prawidłowego kodu. Po trzech nieudanych próbach system automatycznie rozłączy połączenie nie wprowadzając żadnych zmian.

Kody zmiany statusu użytkownika

  • #300# – gotowy w kolejce (ready). W przypadku aktywnego wrapu status ten zostanie zdjęty. Kod działa tylko dla użytkownika PBX.
  • #301# – niegotowy (not ready).
  • #302# – gotowy poza kampanią (ready).
  • #303# – przerwa (break).
  • #404# – wylogowanie (logout) + opuszczenie stanowiska. Istniejące powiązanie użytkownika PBX z numerem jest usuwane i ustawiany jest status niegotowy.


Przykład zastosowania: numer do zgłaszania gotowości → zielona słuchawka→ komunikat→ agent wpisuje kod→ (zatwierdzenie).

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później