PBX - zgłaszanie gotowości
Co to za funkcja?
Zgłoszenie gotowości umożliwia agentom i użytkownikom PBX rozpoczęcie pracy w platformie Welyo czy na telefonach. Gotowość pozwala obsługiwać połączenia w ramach kampanii bądź na numerze miejskim użytkownika. Użytkownicy muszą zgłosić gotowość, by mieć dostęp do danych klientów.
Do czego może się przydać?
Zgłoszenie gotowości przyda się, jeśli chcesz obsługiwać klientów w ramach kampanii i poza nią.
Jakie korzyści płyną z jej wykorzystania?
Dzięki zgłoszeniu gotowości użytkownicy będą mogli obsługiwać połączenia, co wpłynie na efektywność i jakość pracy, przekładając się na zadowolenie klientów.
Użytkownik PBX
Odpowiedni kolor w miejscu statusu określa aktywność użytkownika.
Status gotowy pozwala na przyjmowanie i wykonywanie połączeń na konkretnym numerze miejskim użytkownika PBX. Będąc na tym statusie użytkownik PBX nie przyjmuje połączeń z kampanii. Można ustawić ten status, jeżeli użytkownik posiada przypięte stanowisko.
Zgłaszana jest gotowość we wszystkich możliwych kampaniach w których dany użytkownik został dodany. Status użytkownika jest ustawiany na w kolejce i jest możliwy do ustawienia jedynie, gdy użytkownik posiada przypięte stanowisko.
Użytkownik jest w trakcie prowadzenia rozmowy (status busy/zajęty) lub w trakcie próby połączenia.
Zdejmowana jest gotowość we wszystkich kampaniach. Status użytkownika jest ustawiany na niegotowy. Połączenia z kampanii oraz bezpośrednie na numer nie trafią do użytkownika (wyjątkiem jest użytkownik PBX z numerem zewnętrznym, do którego połączenia bezpośrednie nie są blokowane).
Gotowość w kampaniach pozostaje aktywna, natomiast połączenia nie trafią do użytkownika PBX. Użytkownik otrzymuje status przerwa.
Użytkownik PBX (numer miejski)
W celu zmiany statusu przez użytkownika PBX należy wpisać na klawiaturze swojego telefonu kod odpowiadający danemu statusowi.
#300#
– gotowy w kolejce (ready). Jeżeli użytkownik nie pracował ostatnio na wybranym stanowisku lub użył kodu #404#, system poprosi o podanie identyfikatora. Kod działa wyłącznie dla użytkowników PBX bez dodatkowych uprawnień.#301#
– niegotowy (not ready).#302#
– gotowy poza kampanią (ready).#303#
– przerwa (break).-
404#
– wylogowanie (logout) + opuszczenie stanowiska. Istniejące powiązanie użytkownika PBX z numerem jest usuwane i ustawiany jest status niegotowy.
Przykład zastosowania: #kod zmiany statusu# → zielona słuchawka
Agent PBX (numer miejski) + Agent Welyo
Użytkownik PBX posiadający jednocześnie aktywne uprawnienia Agenta Welyo ma możliwość zgłaszania gotowości na dwa sposoby.
W panelu agenta
Użytkownik może zalogować się do panelu agenta i zgłaszać gotowość poprzez zaznaczenie checkboxa przy wybranej kampanii.
W panelu użytkownika PBX
Użytkownik może zalogować się do panelu i zgłosić gotowość poprzez wybór jednego ze statusów.
Agent PBX (numer zewnętrzny) + wymaga logowania
W celu zmiany statusu użytkownik PBX z numerem zewnętrznym w pierwszej kolejności musi wybrać specjalny numer do zgłaszania gotowości. Po wykonaniu połączenia użytkownik PBX z numerem zewnętrznym usłyszy komunikat: wprowadź kod operacji i zatwierdź krzyżykiem. Kod operacji to kod do zmiany statusu użytkownika. Nie trzeba czekać na zakończenie komunikatu, aby zacząć wprowadzać kod. Agent z numerem zewnętrznym ma 3 próby na wprowadzenie prawidłowego kodu. Po trzech nieudanych próbach system automatycznie rozłączy połączenie nie wprowadzając żadnych zmian.
! Numer do zgłaszania gotowości możesz uzyskać kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta.
Kody zmiany statusu użytkownika
#300#
– gotowy w kolejce (ready). W przypadku aktywnego wrapu status ten zostanie zdjęty. Kod działa tylko dla użytkownika PBX.#301#
– niegotowy (not ready).#302#
– gotowy poza kampanią (ready).#303#
– przerwa (break).#404#
– wylogowanie (logout) + opuszczenie stanowiska. Istniejące powiązanie użytkownika PBX z numerem jest usuwane i ustawiany jest status niegotowy.
Przykład zastosowania: numer do zgłaszania gotowości→ zielona słuchawka→ komunikat → agent wpisuje kod zmiany statusu → komunikat z prośbą o podanie kodu PIN (pojawia się jedynie, gdy agent wcześniej nie pracował na wybranym stanowisku lub użył kodu #404#) → agent wpisuje identyfikator → # (zatwierdzenie).
Agent PBX (numer zewnętrzny) + nie wymaga logowania
Po dodaniu do kolejki użytkownika PBX z numerem zewnętrznym, który posiada wyłączoną opcję wymaga logowania, użytkownik zostanie automatycznie zalogowany przez system i będzie mieć zgłoszoną gotowość w kampanii.
- Jeżeli użytkownik użyje kodu wylogowania (#404#) po zakończonej pracy dnia poprzedniego, po nocnych restartach jego status będzie widoczny jako niezalogowany.
- Jeżeli użytkownik nie użyje kodu wylogowania (#404#) po zakończonej pracy dnia poprzedniego, po nocnych restartach jego status będzie widoczny jako gotowy.
W celu zmiany statusu użytkownik PBX z numerem zewnętrznym w pierwszej kolejności musi zadzwonić na numer do zgłaszania gotowości. Po wykonaniu połączenia na numer do zgłaszania gotowości, użytkownik PBX z numerem zewnętrznym usłyszy komunikat wprowadź kod operacji i zatwierdź krzyżykiem. Kod operacji to kod do zmiany statusu użytkownika. Nie trzeba czekać na zakończenie komunikatu, aby zacząć wprowadzać kod. Agent z numerem zewnętrznym ma 3 próby na wprowadzenie prawidłowego kodu. Po trzech nieudanych próbach system automatycznie rozłączy połączenie nie wprowadzając żadnych zmian.
Kody zmiany statusu użytkownika
#300#
– gotowy w kolejce (ready). W przypadku aktywnego wrapu status ten zostanie zdjęty. Kod działa tylko dla użytkownika PBX.#301#
– niegotowy (not ready).#302#
– gotowy poza kampanią (ready).#303#
– przerwa (break).#404#
– wylogowanie (logout) + opuszczenie stanowiska. Istniejące powiązanie użytkownika PBX z numerem jest usuwane i ustawiany jest status niegotowy.
Przykład zastosowania: numer do zgłaszania gotowości → zielona słuchawka→ komunikat→ agent wpisuje kod→ # (zatwierdzenie).