miniCRM - pełna instrukcja

Co to za funkcja?

miniCRM to system, który umożliwia gromadzenie i przechowywanie danych klientów (historia kontaktów, zgłoszeń, zamówień, informacje ze skryptów). Pozwala zarządzać bazą rekordów, umożliwiając wgrywanie rekordów, przypinanie ich do odpowiednich segmentów i kampanii, usuwanie ich czy scalanie duplikatów.

miniCRM sprawia, że wszystkie kampanie w FCC korzystają z tego samego źródła wiedzy. Zmiany wprowadzane w miniCRM widoczne będą na rekordach we wszystkich kampaniach, do których dane rekordy są przypisane.

Do czego może się przydać?

miniCRM przyda się, jeśli potrzebujesz w prosty i efektywny sposób zarządzać zgormadzoną bazą rekordów.

miniCRM przyda się, jeśli zależy Ci na usprawnieniu kontaktów z klientem i kompleksowej obsłudze jego spraw.


Jakie korzyści płyną z jej wykorzystania?

Dzięki miniCRM usprawnisz proces zarządzania bazą rekordów, co wpłynie na efektywność pracy i jakość obsługi klientów, przekładając się na ich zadowolenie z poziomu świadczonych usług.

Okno główne miniCRM

Po zalogowaniu do platformy FCC przechodzimy do zakładki baza rekordów.

! Dostęp do bazy mają jedynie Administratorzy oraz Nadzorcy. Nadzorca musi mieć nadane uprawnienie dostęp do bazy rekordów w edycji użytkownika.

Po kliknięciu przycisku otworzy się okno miniCRM, w którym wydzielić możemy cztery obszary robocze.

Filtrowanie bazy rekordów – w tym miejscu możliwe jest filtrowanie bazy na podstawie określonych parametrów. Ikona lupy pozwala wyszukać rekordy zgodnie z ustawionymi filtrami. Czerwona ikona x resetuje wszystkie ustawione filtry.

Kampanie – możliwy jest wybór kampanii, według której chcemy wyszukać rekordy. Do wyboru dostępne będą wszystkie utworzone kampanie.

Segmenty – w tym miejscu wybieramy segment, według którego chcemy wyszukać rekordy.

Więcej – w tym miejscu możliwe jest wybranie dodatkowych parametrów, według których chcemy filtrować dane (numery telefonów, adresy e-mail, ID rekordu, imię, nazwisko, miasto, adres, NIP, PESEL, REGON). Możliwe jest też filtrowanie według istniejących pól rekordów.

Działania na rekordach – obszar ten umożliwia wykonanie działań na rekordzie bądź wybranej grupie rekordów.

Dodaj rekord – umożliwia dodanie pojedynczego rekordu.

Import z pliku – umożliwia wgranie bazy z pliku w formacie xlsx (Excel).

Dodaj do kampanii – pozwala dodać rekord do kampanii.

Więcej – w tym miejscu dostępne są dodatkowe funkcje.

- Usuń – pozwala usunąć rekordy.

- Dodaj do segmentów – umożliwia dodanie rekordów do segmentów..

- Eksportuj – umożliwia wyeksportowanie bazy rekordów do pliku Excel.

- Scal – pozwala scalić duplikaty rekordów, tj. połączyć dwa bądź więcej rekordów z takimi samymi danymi w jeden rekord.

- Szukaj duplikatów – pozwala wyszukać duplikaty rekordów.

  1. Obszar podglądu rekordów – w tym miejscu widoczny jest podgląd listy rekordów. Z lewej strony listy możliwe jest zaznaczenie wybranych rekordów, by w następnym kroku wykonać określone działanie. Po kliknięciu w rekord otworzy się okno, w którym widoczne będą wszystkie dane zgromadzone na rekordzie.

Możliwe jest zarządzanie danymi, wyświetlanymi w podglądzie bazy rekordów. W tym celu konieczne jest naciśnięcie ikony ustawień i wybranie kolumn, które mają być wyświetlane.

Kolejność kolumn można modyfikować. W tym celu należy najechać kursorem myszki na nagłówek kolumny i przeciągnąć ją w wybrane miejsce.

Możliwe jest też ustawienie dowolnych szerokości kolumn. Po najechaniu na krawędź kolumny obok nagłówka pojawi się funkcja rozszerzenia lub zwężenia wybranej kolumny.

Z lewej strony okna możliwe jest zaznaczenie rekordów. Klikając checkbox w nagłówku zaznaczymy wszystkie rekordy na stronie. W tym przypadku pojawi się również możliwość zaznaczenia wszystkich rekordów poprzez kliknięcie przycisku zaznacz wszystkie znalezione rekordy.

Wyświetlona zostanie informacja, ile rekordów zostało zaznaczonych.

Odznaczenie rekordów możliwe jest za pomocą przycisku wyczyść zaznaczenie.

Z prawej strony okna dostępne są dodatkowe akcje, które można wykonać dla poszczególnych rekordów.

Usuń – pozwala usunąć rekord z miniCRM.

Edytuj – umożliwia edycję danych na rekordzie.

Dodaj do segmentu – pozwala dodać rekord do segmentu. Możliwe jest wybranie kilku segmentów.

Usuń z segmentu – funkcja ta usuwa rekord z segmentu. W tym miejscu również możliwe jest wybranie kilku segmentów.

Dodaj do kampanii – umożliwia dodanie rekordu do wybranych kampanii.

Usuń z kampanii – usuwa rekordy z wybranych kampanii.

Na górze okna z prawej strony dostępne są ustawienia, w których możliwe jest utworzenie nowych pól rekordów i segmentów. Ikona x umożliwia zamknięcie miniCRM i powrót do platformy FCC.

W dalszej części instrukcji opisane są wszystkie procesy, które można przeprowadzić w miniCRM, wraz ze szczegółowym wyjaśnieniem dostępnych funkcji.

Podgląd rekordu

Podgląd rekordu wraz z wszystkim zgromadzonymi danymi dostępny jest po kliknięciu wybranego rekordu. Widoczne są cztery zakładki, w których jest możliwość edycji danych.

Podgląd rekordu umożliwia wprowadzenie zmian i ich zapisanie, usunięcie rekordu bądź anulowanie wprowadzonych zmian.

! Zmiany można anulować jedynie przed ich zapisaniem.

Edytowany rekord oznaczany jest gwiazdką obok identyfikatora rekordu. Po zapisaniu zmian symbol zniknie.

  1. Dane rekordu – zakładka ta zawiera podstawowe informacje o kliencie, tj. imię i nazwisko, numer telefonu czy adres e-mail. Widoczne są dane z pól rekordów, które zostały utworzone w kampanii i miniCRM.

  • Z prawej strony okna w obszarze przypisanie widoczne są kampanie i segmenty, do których rekord jest dodany. Możliwe jest przypisanie rekordu bądź jego odpięcie.
  • Dane kontaktowe – obszar ten zawiera numery telefonów i adresy e-mail, dodane na rekordzie. W danych kontaktowych możemy podać dowolną ilość danych. Wymagane jest wskazanie domyślnych danych kontaktowych.

! Numer telefonu podajemy z uwzględnieniem prefiksu +48.

  • Pola systemowe to systemowe pola rekordu. Jest to domyślnie utworzony zestaw pól, w których możliwe jest wprowadzanie danych rekordu, np. imię i nazwisko klienta. Pól systemowych nie można usunąć z miniCRM. Dostępne są poniższe pola:

a) imię,

b) nazwisko,

c) miasto,

! Pole miasto przyda się w przypadku korzystania z funkcji Local Presence. Na podstawie wprowadzonego miasta system wybiera numer do prezentacji, pasujący do wskazanej lokalizacji. Konieczny jest jednak zakup numerów z odpowiednich stref.

d) adres,

e) NIP,

f) PESEL,

g) REGON,

! Pola NIP, PESEL, REGON mają nałożoną walidację, tj. konieczne jest podanie odpowiedniej ilości znaków. System sprawdza ilość znaków na podstawie sumy kontrolnej.

h) język,

! Pole to wskazuje język obsługi rekordu: polski, angielski, niemiecki, czeski, rumuński.

i) external_id,

! Pole to wskazuje identyfikator zewnętrznego systemu, np. dla rekordów dodanych poprzez integrację z systemem CRM.

j) data utworzenia,

! Jest to pole wyłącznie do odczytu. Wskazuje datę i godzinę utworzenia rekordu.

k) źródło dodania,

! Jest to pole do odczytu. Wskazuje, w jaki sposób rekord został dodany, np. przez formularz.

l) data ostatniego kontaktu,

! Jest to pole do odczytu. Wskazuje datę i godzinę ostatniego kontaktu.

m) nazwa.

! Pole to umożliwia nadanie dodatkowej nazwy rekordu, która wyświetlać się będzie w kolumnie nazwa na liście rekordów.

  • Pola dodatkowe to wszystkie pola rekordu, które zostały utworzone w miniCRM. Administrator może dodać dowolne pola, w których uwzględniane będą dane klientów.

W podglądzie rekordu możliwa jest edycja danych. W danych kontaktowych (numery telefonów, adresy e-mail) możemy podać dowolną ilość danych. Wymagane jest wskazanie domyślnych danych kontaktowych.

! Numer telefonu podajemy z uwzględnieniem prefiksu +48.

Usunięcie danych możliwe jest poprzez kliknięcie ikony krzyżyka przy wybranej danej.

Po wprowadzeniu zmian konieczne jest ich zapisanie.

Historia kontaktów – zakładka ta zawiera informacje o połączeniach przychodzących i wychodzących na rekordzie, tj. numery telefonu rozmówców, kampanię, w której realizowane było połączenie czy nagranie rozmowy. W przypadku wiadomości e-mail widoczna będzie jej treść. Lista sortowana jest od najnowszych do najstarszych.

Jeżeli na rekordach przeprowadzany był proces deduplikacji rekordów, widoczna będzie historia ze wszystkich rekordów. Wskazane jednak będzie, na jakim rekordzie połączenie było realizowane.

Lista zgłoszeń – zawiera historię komunikacji i działań na zgłoszeniu. Na tablicy dostępny będzie status zgłoszenia czy termin realizacji. Po kliknięciu ikony strzałki wyświetlone zostaną szczegóły zgłoszenia, tj. temat, status, priorytet, źródło, typ, SLA, nazwa agenta, który obsługuje zgłoszenie, źródłowy numer telefonu i czas połączenia. W tym miejscu widoczna też będzie każda zmiana statusu czy utworzona notatka.

Zamówienia – zawiera informacje o zamówieniach na rekordzie. Po kliknięciu ikony strzałki wyświetlone będą szczegóły zamówienia, tj. produkty, cena czy ilość.

Możliwy jest podgląd dowolnej liczby rekordów. Każdy z nich otwierany jest w odrębnej zakładce, dzięki czemu użytkownik może jednocześnie przełączać się między zakładkami.

! Zamknięcie okna miniCRM nie spowoduje zamknięcia podglądu rekordów. Jeśli użytkownik podczas jednej sesji ponownie wejdzie w miniCRM, otrzyma stan sprzed zamknięcia okna.

Pola rekordu

miniCRM umożliwia utworzenie pól rekordów, w których gromadzone będą dane klientów. W tym celu klikamy ikonę koła zębatego w prawym górnym rogu okna.

Wyświetli się lista istniejących pól rekordów. Nowe pole dodajemy klikając przycisk dodaj pole. Otworzy się okno, w którym podajemy nazwę pola rekordu i jego typ (liczba, tekst).

! Pole typu liczba narzuca walidację i wymusza wprowadzenie wyłącznie wartości liczbowych.

Każde istniejące pole rekordu można edytować, klikając niebieski przycisk obok wybranego pola. Edycji podlega jedynie nazwa, nie ma możliwości zmiany typu pola.

Pola można również usuwać, klikając czerwony przycisk obok nazwy pola.

! Usunięcie pola rekordu spowoduje usunięcie wszystkich danych, które zostały w ramach niego zapisane. Operacja ta jest nieodwracalna.

Utworzone pola widoczne będą w podglądzie rekordów. Możliwe jest filtrowanie bazy rekordów według określonych pól rekordów. Pola, które zostały utworzone w miniCRM, można dodać w wybranej kampanii. W tym celu przechodzimy do edycji kampanii w FCC (kampanie -> kampanie -> zaznaczamy kampanię -> edytuj -> pola rekordów). Klikając dodaj utworzymy nowy wiersz, w którym należy wpisać nazwę pola. Jeśli pole z daną nazwą istnieje w miniCRM, na liście pojawi się opcja do wyboru.

! Na liście domyślnie pojawia się pole o nazwie pole rekordu 1. Pełna lista istniejących pól widoczna będzie po usunięciu domyślnej nazwy.

W tym miejscu możliwe jest utworzenie zupełnie nowego pola. W tym celu należy wprowadzić nazwę, która nie będzie się pokrywać z żadnym z pól z miniCRM. Tworząc pole w FCC do wyboru są cztery typy:

  1. Brak – oznacza brak walidacji, więc będzie to pole tekstowe, które umożliwia wprowadzanie liter i cyfr.
  2. NIP – pole to będzie miało narzuconą walidację numeru NIP.
  3. PESEL – pole to będzie miało narzuconą walidację numeru PESEL.
  4. REGON – pole to będzie miało narzuconą walidację numeru REGON.

! Walidacja oznacza konieczność wpisania odpowiedniej liczby cyfr dla danego typu pola.

Segmenty

miniCRM umożliwia utworzenie segmentów, które pozwolą w określony sposób grupować bazę rekordów. W tym celu klikamy ikonę koła zębatego w prawym górnym rogu okna.

Wyświetli się lista istniejących segmentów. Nowy segment tworzymy klikając dodaj segment. Otworzy się okno, w którym wpisujemy nazwę segmentu.

! Pamiętaj, by zapisać zmiany.

Z prawej strony okna dostępne są funkcje edycji (niebieska ikona długopisu) bądź usunięcia wybranego segmentu (czerwona ikona kosza).

Import rekordów

W miniCRM możliwe jest dodawanie pojedynczych rekordów bądź wgrywanie bazy z pliku.

Pojedyncze rekordy dodajemy klikając dodaj rekord.

Otworzy się okno edycji, w którym wprowadzamy dane rekordu.

  1. Dane kontaktowe – w tym obszarze podajemy numery telefonów i adresy e-mail klienta. Tutaj też ustawiamy domyślne dane kontaktowe.
  2. Przypisanie – podczas tworzenia rekordu możliwe jest przypisanie go do kampanii i segmentów. Po rozwinięciu danego pola wyświetli się lista kampanii/segmentów do wyboru.
  3. Pola systemowe – obszar ten zawiera systemowe pola rekordu. W nich podajemy imię i nazwisko klienta czy adres.

Po wprowadzeniu danych klikamy zapisz, by zachować wprowadzone zmiany.

Bazę z pliku wgrywamy klikając import z pliku.

! Maksymalny rozmiar pliku to 5Mb.

  1. Dodawanie pliku – w tym miejscu dodajemy plik w formacie xls/xlsx (Excel). Po kliknięciu wybierz plik otworzy się okno przeglądania plików z komputera. Po wybraniu pliku klikamy otwórz, a następnie importuj.

  1. Mapowanie pól – po zaimportowaniu pliku konieczne jest zmapowanie pól rekordu, tj. połączenie danych z kolumn pliku Excel z polami rekordu, utworzonymi w miniCRM.

! Przykład: plik Excel zawiera 3 kolumny: imię, nazwisko, adres. W miniCRM istnieją pola rekordu: imię, nazwisko, adres. Mapowanie pól oznacza, że do pola rekordu imię przypisujemy dane z kolumny imię z pliku Excel, do pola nazwisko – dane z kolumny nazwisko, a dla pola adres – dane z kolumny adres.

Numer telefonu i adres e-mail mapujemy z prawej strony okna w obszarze dane kontaktowe.

Po zmapowaniu pól klikamy zatwierdź.

  1. Podgląd – obszar ten zawierać będzie podgląd rekordów ze zmapowanymi polami. Pozwoli on zweryfikować poprawność mapowania. Jeśli wszystkie parametry będą poprawne, klikamy importuj.

Eksport rekordów

W pierwszym kroku filtrujemy rekordy, które chcemy pobrać.

! Pamiętaj o kliknięciu ikony lupy, dopiero wtedy rekordy zostaną wyszukane.

Po wyszukaniu rekordów zaznaczamy je i przechodzimy do zakładki więcej -> eksportuj.

Otworzy się okno, w którym wybieramy format pliku.

Po wybraniu formatu klikamy eksportuj.

! Jednorazowo możesz wyeksportować maksymalnie 300 000 rekordów.

Na stronie głównej pojawi się komunikat o rozpoczęciu i zakończeniu generowania raportu.

Plik dostępny będzie w platformie FCC w zakładce raportowanie -> pliki do pobrania. Klikając pobierz zapiszesz go na swoim komputerze.

Filtrowanie bazy rekordów

Po wgraniu bazy rekordów możliwe jest jej filtrowanie, tj. wyszukiwanie rekordów według określonych danych.

  1. Kampanie – filtr ten umożliwia wyszukanie rekordów, które należą do wybranej kampanii. Możliwe jest zaznaczenie kilku kampanii jednocześnie.
  2. Segmenty – umożliwia wyszukanie rekordów, należących do wybranego segmentu. Możliwe jest wybranie kilku segmentów jednocześnie.
  3. Więcej – w tym miejscu dostępne są dodatkowe parametry, według których możliwe jest filtrowanie rekordów. Filtr ten umożliwia też wyszukiwanie rekordów według utworzonych pól rekordu.

• Numery telefonów,

• adresy e-mail,

• ID rekordu,

• imię,

• nazwisko,

• miasto,

• adres,

• NIP,

• PESEL,

• REGON,

• język,

• external ID,

• data utworzenia,

• źródło dodania,

• data ostatniego kontaktu,

• typ połączenia,

• status połączenia,

• przypisany do,

• ostatni klasyfikator,

• klasyfikatory historycznie,

• liczba prób kontaktu,

• data modyfikacji,

• ostatni modyfikujący,

• data ponownego kontaktu,

• nazwa.

Po wprowadzeniu filtrów należy kliknąć niebieską ikonę lupy, by wyszukać rekordy. Czerwona ikona z krzyżykiem usunie ustawione filtry.

Wybierając pozycje z listy dodajemy kolejne kryteria wyszukiwania. Każde kryterium możemy uzupełnić o pożądaną wartość.

W polach liczbowych można wprowadzić jedynie cyfry.

W polach tekstowych można wprowadzić dowolny znak.

Pole tekstowe umożliwia wprowadzenie znaku %, który pozwoli wyszukać rekordy po fragmencie frazy, np. po wpisaniu wartości %ski w kryterium nazwisko wyszukane zostaną rekordy zawierające końcówkę -ski. Znak % może zastąpić dowolną część frazy.

Dla pola data można ustalić warunek, tj. czy szukamy daty większej, mniejszej bądź zakresu.

Następnie konieczne jest wybranie dat i godzin, dla których dane chcemy wyfiltrować.

Dla pól typ połączenia, status połączenia, język, ostatni klasyfikator, klasyfikatory historycznie, ostatni modyfikujący, przypisany do dostępne są listy wyboru, z których możemy wybrać wartość.

Kryteria filtrowania można dowolnie łączyć, by stworzyć rozbudowany filtr, umożliwiający wyszukanie odpowiedniej grupy rekordów.

Dodawanie rekordów do kampanii

miniCRM umożliwia przypinanie rekordów do kampanii. W pierwszym kroku konieczne jest wyfiltrowanie i zaznaczenie checkboxem wybranych rekordów. Możliwe jest zaznaczenie wszystkich znalezionych rekordów. W tym celu konieczne jest kliknięcie checkboxa w nagłówku listy, a następnie zaznacz wszystkie znalezione rekordy.

Po zaznaczeniu rekordów klikamy dodaj do kampanii. Otworzy się okno wyboru kampanii, w którym dostępne będą wszystkie istniejące kampanie. Możliwe jest wybranie kilku kampanii jednocześnie.

Po wybraniu kampanii klikamy dodaj. W oknie głównym miniCRM wyświetli się komunikat informujący o poprawnym przypięciu rekordów do kampanii, a w kolumnie kampania pojawi się jej nazwa.

Dodanie pojedynczego rekordu możliwe jest też poprzez menu rekordu.

Usuwanie rekordów z kampanii

W celu odpięcia rekordów od kampanii konieczne jest wyfiltrowanie i zaznaczenie checkboxem wybranych rekordów. Możliwe jest zaznaczenie wszystkich znalezionych rekordów. W tym celu konieczne jest kliknięcie checkboxa w nagłówku listy, a następnie zaznacz wszystkie znalezione rekordy.

Po zaznaczeniu rekordów klikamy więcej -> usuń z kampanii. Otworzy się okno wyboru kampanii, w którym dostępne będą wszystkie istniejące kampanie. Możliwe jest wybranie kilku kampanii jednocześnie.

Po wybraniu kampanii klikamy usuń.

Usunięcie pojedynczego rekordu możliwe jest też poprzez menu rekordu.

Dodawanie rekordów do segmentów

Przypięcie rekordów do segmentów pozwala w określony sposób grupować zgromadzoną bazę rekordów. W pierwszym kroku konieczne jest wyfiltrowanie i zaznaczenie checkboxem wybranych rekordów. Możliwe jest zaznaczenie wszystkich znalezionych rekordów. W tym celu konieczne jest kliknięcie checkboxa w nagłówku listy, a następnie zaznacz wszystkie znalezione rekordy.

Po zaznaczeniu rekordów klikamy więcej -> dodaj do segmentów. Otworzy się okno wyboru segmentów, w którym dostępne będą wszystkie istniejące segmenty. Możliwe jest wybranie kilku segmentów jednocześnie.

Po wybraniu segmentów klikamy dodaj. W oknie głównym miniCRM wyświetli się komunikat informujący o poprawnym przypięciu rekordów do segmentu, a w kolumnie segment pojawi się jego nazwa.

Dodanie pojedynczego rekordu możliwe jest też poprzez menu rekordu.

Usuwanie rekordów z segmentów

W celu usunięcia rekordów z segmentów konieczne jest wyfiltrowanie i zaznaczenie checkboxem wybranych rekordów. Możliwe jest zaznaczenie wszystkich znalezionych rekordów. W tym celu konieczne jest kliknięcie checkboxa w nagłówku listy, a następnie zaznacz wszystkie znalezione rekordy.

Po zaznaczeniu rekordów klikamy więcej -> usuń z segmentów. Otworzy się okno wyboru, w którym dostępne będą wszystkie utworzone segmenty. Możliwe jest wybranie kilku segmentów jednocześnie.

Po wybraniu segmentów klikamy usuń.

Usunięcie pojedynczego rekordu możliwe jest też poprzez menu rekordu.

Deduplikacja rekordów

Deduplikacja rekordów to proces, który umożliwia wyszukanie i scalenie rekordów, posiadających te same dane.

! Przykład: w miniCRM utworzone zostały 2 rekordy z tym samym numerem. Deduplikacja ma doprowadzić do wyszukania rekordów po numerze telefonu i scalenia go w jeden rekord.

W pierwszym kroku konieczne jest wyszukanie duplikatów. W tym celu przechodzimy do zakładki więcej -> szukaj duplikatów. Otworzy się okno, w którym wybieramy dane, według których chcemy wyszukać duplikaty, np. numer telefonu, adres e-mail czy imię i nazwisko. Możliwe jest wyszukanie duplikatów według informacji ze wszystkich istniejących pól rekordu. Jednocześnie można wybrać 7 kryteriów. Rekord zostanie uznany jako duplikat, gdy we wszystkich kryteriach będzie ta sama wartość.

Po wybraniu parametrów klikamy szukaj duplikatów. Wyświetli się lista wszystkich znalezionych duplikatów.

W tym oknie możliwe jest usunięcie bądź scalenie wszystkich duplikatów. Operacja przeprowadzona w tym miejscu będzie miała charakter masowy, tzn. zostanie wykonana dla wszystkich znalezionych rekordów.

Usunięcie duplikatów spowoduje, że w systemie pozostanie tylko najstarszy rekord. Pozostałe zostaną usunięte wraz z wszystkimi danymi.

Scalenie duplikatów spowoduje złączenie wszystkich zduplikowanych rekordów z rekordem najstarszym z zachowaniem wszystkich danych komunikacyjnych, tj. numerów telefonów i adresów e-mail. W polach rekordu zostaną dane, które zostały zapisane na najnowszym rekordzie.

! Dane z najnowszego rekordu nie oznaczają danych najnowszych. Jeżeli najświeższy kontakt wykonywany był na starym rekordzie, nowsze dane będą właśnie na starszym rekordzie, jednak zapisane zostaną te z nowszego rekordu.

Możliwe jest też ręczne scalenie bądź usunięcie rekordów. Po kliknięciu wybranej grupy rekordów dostępny będzie obszar, w którym dla każdego rekordu osobno można wyznaczyć konkretne działanie.

  1. Scal – połączy rekord z rekordem najstarszym.
  2. Usuń – trwale usunie rekord.
  3. Nic nie rób – pozostawi wybrany rekord w tej samej formie.

! Pamiętaj, że proces scalania bądź usuwania duplikatów jest nieodwracalny!

Po kliknięciu zastosuj otworzy się okno, w którym konieczne jest wybranie rekordu głównego, z którym pozostałe rekordy zostaną scalone.

Następnie należy wybrać domyślne dane kontaktowe, tj. adres e-mail i numer telefonu. Kliknięcie wybranej danej zaznaczy ją na zielono i tym samym zdefiniuje ją jako domyślną.

W kolejnym kroku definiujemy, jakie dane powinny zostać zapisane w poszczególnych polach rekordu. Jeżeli we wszystkich polach rekordu będzie taka sama wartość, system automatycznie ją zaczyta. Jeśli wartości będą różne, konieczne będzie ręczne wskazanie danej.

Po wybraniu danych klikamy zastosuj. Wyświetli się podsumowanie z informacją, ile rekordów zostanie scalonych, a ile usuniętych.

Po kliknięciu zastosuj działania zostaną wykonane. Proces ten jest nieodwracalny.

Możliwe jest też scalenie rekordów, które zostały wskazane w oknie głównym miniCRM. W tym celu należy zaznaczyć wybrane rekordy i w menu więcej wybrać opcję scal.

Dalszy proces realizowany jest tak samo, jak opisana wcześniej deduplikacja.

Dodatkowe uprawnienia dla agenta

Wraz z uruchomieniem funkcji miniCRM w edycji konta użytkownika pojawią się dodatkowe uprawnienia, które administrator może nadać agentom (ścieżka: personel -> użytkownicy -> edytuj -> uprawnienia).

  • Historia połączeń ze wszystkich kampanii – uprawnienie to umożliwi agentowi podgląd kontaktów, wykonywanych na danym rekordzie w innych kampaniach. Podgląd ten dostępny będzie w oknie rekordu w zakładce historia kontaktów. Możliwe też będzie filtrowanie listy według kampanii czy klasyfikatora.

  • Dostęp do szczegółów nieswoich kontaktów – uprawnienie to umożliwia podgląd interakcji w historii kontaktów, nawet jeśli dana interakcja była obsługiwana przez innego agenta. Podgląd ten dostępny jest po dwukrotnym kliknięciu danej interakcji w historii kontaktów (okno rekordu).

  • Podgląd zgłoszeń z innych kampanii – umożliwia agentowi wgląd do listy zgłoszeń na rekordzie, nawet jeśli zgłoszenia istnieją w innej kampanii bądź agent nie pracuje w kampanii zgłoszeniowej.

  • Dostęp do zgłoszeń nieprzypisanych – umożliwia podgląd zgłoszenia, które nie zostało przypisane do żadnego agenta.
  • Dostęp do zgłoszeń innych agentów – umożliwia podgląd zgłoszeń, przypisanych do innych agentów.

Identyfikacja rekordu

miniCRM umożliwia identyfikację rekordu na podstawie zgromadzonych informacji. W przypadku połączenia przychodzącego w kampanii, w której numer klienta nie jest dodany, jest on sprawdzany w miniCRM. Jeżeli numer ten widnieje już na innym rekordzie, rekord ten zostanie zasugerowany w oknie identyfikacji. Agent będzie mógł wybrać istniejący rekord bądź utworzyć nowy. Wybór istniejącego rekordu spowoduje przypisanie go do kampanii, w ramach której połączenie było obsługiwane. Taki proces zapobiegnie tworzeniu duplikatów rekordów.

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później