Raport statystyki kampanii

Sprawdzanie i monitorowanie statystyk z kampanii jest jednym z najważniejszych zadań, pozwala nam na to reagować odpowiednio wcześnie. Im więcej wyznaczników możemy sprawdzić, tym lepiej możemy zarządzać kampanią.


Generowanie raportu

Aby przejść do statystyk kampanii należy wejść do Raportowanie > Kampanie > Statystyki kampanii. Na ekranie aplikacji pojawi się okno z wyborem kampanii, w ramach której chcemy sprawdzić statystki.


Po wybraniu kampanii pojawi się okno przedstawiające statystyki, jakie możemy wygenerować w ramach raportu statystyki kampanii


Po lewej stronie okna widoczne są filtry. Możemy zawężać zakres statystyk do:

  1. Agentów
  2. Grup użytkowników
  3. Segmentów –jest to fragment bazy danych, składający się z rekordów dodawanych często w ramach jednego importu
  4. Daty
  5. Klasyfikatory –klasyfikatory dostępne w ramach kampanii, zarówno systemowe jak i stworzone przez administratora
  6. Service level - Czas oczekiwania na odebranie połączenia w sekundach

Po wybraniu danych w filtrowaniu możemy wybrać, którą z dziewiętnastu statystyk chcemy sprawdzić


Informacje podstawowe

Statystyka podstawowa pozwala na sprawdzenie ogólnych danych dotyczących rekordów w bazie. Wyniki przedstawione są w formie liczbowej i procentowej

  • Rekordów w bazie –Ogólna ilość rekordów dostępnych w ramach kampanii
  • Rekordów zamkniętych –rekordy, z klasyfikatorem zamykającym
  • Rekordów niedotkniętych –rekordy, na których nie była wykonywana żadna akcja przez użytkowników
  • Rekordy prywatne –rekordy, które zostały przypisane do konkretnych agentów
  • Rekordów dostępnych w puli ogólnej –liczba rekordów nieprzypisanych jako prywatne
  • Rekordów dostępnych w segmentach niezablokowanych –liczba rekordów, które nie znajdują się w zablokowanym segmencie
  • Segmentów danych –liczba segmentów w wybranej kampanii
  • Rekordów z błędnymi numerami –liczba rekordów z błędnymi numerami telefonu

Klasyfikatory

Statystyka pozwala na sprawdzenie ilości liczbowej i procentowej ustawień klasyfikatorów w ramach kampanii

  • Nazwa klasyfikatora –nazwa klasyfikatora
  • Czy zamyka –czy wskazany klasyfikator jest klasyfikatorem zamykającym. Odpowiedzi tak/nie
  • Czy recall –czy wskazany klasyfikator ustawia recall na rekordzie. Odpowiedzi tak/nie
  • Ilość ustawionych –liczba ustawionych klasyfikatorów we wskazanym okresie czasu
  • Procent z wszystkich –procent ustawionych klasyfikatorów we wskazanym okresie czasu

Stan bazy

Statystyka pokazuje stan bazy rekordów w kampanii.

  • Nazwa klasyfikatora –nazwa klasyfikatora, Pierwszy wiersz jest pusty, jeżeli nie ma klasyfikatora na rekordzie
  • Ilość rekordów z ustawionym klasyfikatorem –liczba rekordów z ustawionym klasyfikatorem
  • Procent ze wszystkich –procent rekordów z ustawionym klasyfikatorem

Stan bazy –sumarycznie

Statystyka pokazuje podsumowanie stanu rekordów w bazie

  • Nazwa klasyfikatora –typ rekordu

    o Rekordy zamknięte - rekordy z klasyfikatorem zamykającym

    o Rekordy niezamknięte- rekordy otwarte

    o Ilość rekordów zamkniętych systemowo –rekordy zamknięte klasyfikatorem systemowym

    o Ilość recalli –rekordy z klasyfikatorami typu recall

    o Ilość recalli ustawionych systemowo –rekordy z klasyfikatorem systemowym typu recall, np. z reguł oddzwaniania

  • Ilość rekordów z ustawionym klasyfikatorem –Liczba rekordów z ustawionym klasyfikatorem tego typu
  • Procent ze wszystkich –procent rekordów z ustawionym klasyfikatorem tego typu

Agenci

Statystyka pozwala monitorować połączenia per agent, wskazuje na ilość połączeń odebranych i nieodebranych, czas oczekiwania na odebranie

  • Imię i nazwisko agenta –nazwa agenta
  • Odebranych –liczba połączeń odebranych
  • Zajęte –Liczba połączeń o statusie zajęte
  • Nieudane –Liczba połączeń o statusie failed
  • Nieodebrane –Liczba połączeń nieodebranych w kampanii
  • Suma czasów rozmów –sumaryczny czas rozmów agenta
  • Czas oczekiwania na połączenia –czas oczekiwania na odebranie połączenia przez klienta podczas połączenia wychodzącego z kampanii

Połączenia

Statystyka wskazuje na podsumowanie połączeń w ramach kampanii, jak czas oczekiwania na połączenie, czas rozmów

  • Nazwa –sprawdzana wartość
  • Wszystkich połączeń –liczba wszystkich połączeń przychodzących i wychodzących w kampanii
  • Połączeń zajętych –kolumna pojawia się tylko w momencie, kiedy w wybranym zakresie czasu w filtrach odnotowano połączenie wychodzące ze statusem busy
  • Połączeń odebranych –liczba połączeń odebranych w kampanii oraz wykonanych i odebranych transferów przez agentów
  • Połączeń nieodebranych –liczba połączeń nieodebranych
  • Czas rozmów –czas rozmów
  • Średni czas rozmowy – czas od momentu dotarcia połączenia na IVR do momentu rozłączenia, dzielona przez liczbę wszystkich rozmów odebranych
  • Średni czas rozmowy z agentem – czas od momentu odebrania połączenia przez agenta do momentu jego rozłączenia, dzielona przez liczbę wszystkich rozmów odebranych
  • Wszystkich recalli ustawionych –liczba ustawionych recalli systemowych i niesystemowych łącznie
  • Recalli systemowych nieobdzwonionych –liczba recalli ustawionych przez system
  • Recalli niesystemowych nieobdzwonionych –liczba recalli ustawionych przez użytkowników
  • ASA –średni czas oczekiwania na połączenie – jest to czas od momentu odebrania połączenia przez system do momentu odebrania przez agenta, dzielony przez ilość połączeń przychodzących
  • Procent połączeń obsłużonych –ilość połączeń przychodzących odebranych dzielona przez wszystkie połączenia przychodzące
  • Średni czas obsługi połączenia –suma ASA -średniego czasu oczekiwania na połączenie i średniego czasu rozmowy z agentem
  • Średnia liczba prób połączeń z rekordem
  • Liczba połączeń wychodzących i przychodzących w ciągu godziny

Billing

Pozwala kontrolować koszty związane z połączeniami

  • Frakcja ruchu –lista i nazwy frakcji ruchu, np. GSM
  • Suma czasów –suma wszystkich czasów połączeń w danej frakcji
  • Sumaryczny koszt –suma kosztów dla danej frakcji

Wyniki kampanii

  • Klasyfikator –nazwa klasyfikatora
  • Udział –Procent ze wszystkich klasyfikatorów
  • Suma –Liczba ustawień klasyfikatorów
  • Próby kontaktu – próby kontaktu; rozwinięcie znajduje się w wierszach poniżej
  • 1-3 próby kontaktu –liczba ustawień klasyfikatorów od 1-3 próby kontaktu
  • 0 prób kontaktu –liczba ustawień klasyfikatorów w 0 próbach kontaktu
  • 4-8 prób kontaktu –liczba ustawień klasyfikatorów w 4-8 prób kontaktu
  • 9 prób kontaktu –liczba ustawień klasyfikatorów w 9 próbach kontaktu
  • Data –data zaznaczona w filtrach. Każdy dzień zaznaczony w osobnej kolumnie. Wskazuje ilość ustawionych klasyfikatorów konkretnego dnia.

Skrypt –statystyki ogólne

Statystyka informuje administratora lub nadzorcę o stanie wykorzystania skryptu przypisanego do kampanii przez agentów

  • Nazwa
  • Uruchomienie skryptu –liczba i procent otwarcia skryptu na rekordzie przez agentów
  • Przejść przez cały skrypt –liczba i procent przejść przez cały skrypt, od pierwszej do ostatniej strony przez agentów
  • Skryptów przerwanych –liczba i procent skryptów, których agenci nie dokończyli
  • Strona na której najczęściej przerywano skrypt –numer strony skryptu, na której agenci najczęściej kończyli skrypt
  • Średni czas przejścia przez skrypt –średni czas jaki agenci poświęcają na przejście przez strony skryptu
  • Najczęściej ustawiany klasyfikator –nazwa, liczba i procent najczęściej ustawianego klasyfikatora

Skrypt –statystyki ogólne per agent

  • Agent –nazwa agenta
  • Uruchomień skryptu –liczba uruchomień skryptu na rekordzie przez konkretnego agenta
  • Przejść przez cały skrypt –liczba przejść przez cały skrypt, od pierwszej do ostatniej strony przez agenta
  • Przerwanych –liczba skryptów, których agent nie dokończył
  • Strona na której najczęściej przerywano skrypt –numer strony skryptu, na której agent najczęściej kończył skrypt
  • Średni czas pracy –średni czas jaki agent poświęcił na przejście przez strony skryptu
  • Najczęściej ustawiany klasyfikator –nazwa, liczba najczęściej ustawianego klasyfikatora

Skrypt –statystyki ogólne per dzień

  • Data –dzień z wybranego zakresu dat w filtrach
  • Uruchomień skryptu –liczba uruchomień skryptu na rekordzie w danym dniu
  • Przejść przez cały skrypt –liczba przejść przez cały skrypt, od pierwszej do ostatniej strony w danym dniu
  • Przerwanych –liczba skryptów, których agent nie dokończył w danym dniu
  • Strona na której najczęściej przerywano skrypt –numer strony skryptu, na której agent najczęściej kończył skrypt danego dnia
  • Średni czas pracy –średni czas jaki agent poświęcił na przejście przez strony skryptu danego dnia
  • Najczęściej ustawiany klasyfikator –nazwa, liczba najczęściej ustawianego klasyfikatora danego dnia

Skrypt –obciążenie stron

  • Numer strony –Numer strony skryptu
  • Nazwa –nazwa strony
  • Ilość wyświetleń –liczba wyświetleń tej strony
  • Średni czas –średni czas przebywania agentów na tej stronie
  • Ilość przerwań –liczba przerwań na tej stronie
  • Procent przerwań – procent przerwań na stronie

Skrypt –przejścia przez skrypt

  • Przejście – Jak wyglądało przejście przez skrypt
  • Klasyfikator – Jaki został ustawiony klasyfikator
  • Zakończenie – Czy skrypt został zakończony
  • Ilość - ilość akcji
  • Procent – procent ze wszystkiego

Raport z ankiet na połączeniach

  • ID połączenia
  • Data
  • ID rekordu
  • Agent
  • Klasyfikator – klasyfikator ustawiony na rekordzie
  • Czas połączenia – czas połączenia w sekundach
  • Pole znaczące
  • Odpowiedzi w ankiecie

Raport z ankiet po rozmowie chat

  • ID połączenia
  • Data
  • ID rekordu
  • Agent – agent, który prowadził rozmowę chat
  • Klasyfikator – klasyfikator ustawiony na rekordzie
  • Kolumny z pytaniami użytymi w ankiecie

Ilość połączeń w kampaniach inbound

Raport Ilość połączeń w kampaniach inbound ze zbioru Statystyki kampanii wskazuje informacje dotyczące realizowanych połączeń przychodzących w kanale inbound (połączenia przychodzące w kampanii). W tym raporcie otrzymamy dane takie jak: ilość połączeń skierowanych na infolinię, obsłużonych w jej ramach, skierowanych poza IVR, procent połączeń odebranych w zadeklarowanym czasie.



  • Wszystkie przychodzące - Suma wszystkich połączeń przychodzących w kanale inbound kampanii. Zliczane są połączenia, na których doszło do rozmowy, jak i te na których klient nie połączył się agentem.
  • Przychodzące w godzinach pracy – Suma wszystkich połączeń przychodzących w kanale inbound kampanii, zliczane są połączenia zrealizowane w godzinach pracy kampanii zdefiniowanych w ostatnim bloczku dostępności w schemacie IVR przez jaki połączenie przechodzi, niezależnie czy na połączeniu doszło do rozmowy klient – agent. Dla przykładu: połączenie wpadło na IVR o godzinie 15:00, w schemacie zdefiniowany jest pierwszy bloczek Dostępność, który wskazuje, że infolinia jest niedostępna codziennie 24/7 (administrator używa tego bloczka do dodawania wyjątków dostępności infolinii w święta), po czym połączenie jest kierowane na drugi bloczek dostępności, który wskazuje, że infolinia jest dostępna w godzinach 8:00 – 16:00, połączenie zatem skierowane jest na ścieżkę w godzinach i zostanie zliczone w tym parametrze.
  • Przychodzące poza godzinami – Suma wszystkich połączeń przychodzących w kanale inbound kampanii, zliczane są połączenia zrealizowane po godzinach pracy kampanii zdefiniowanych w ostatnim bloczku dostępności w schemacie IVR przez jaki połączenie przechodzi, niezależnie czy na połączeniu doszło do rozmowy klient – agent. Dla przykładu: połączenie wpadło na IVR o godzinie 17:00, w schemacie zdefiniowany jest pierwszy bloczek Dostępność, który wskazuje, że infolinia jest dostępna codziennie 24/7 (administrator używa tego bloczka do dodawania wyjątków dostępności infolinii w święta), po czym połączenie jest kierowane na drugi bloczek dostępności, który wskazuje, że infolinia jest dostępna w godzinach 8:00 – 16:00, połączenie zatem skierowane jest na ścieżkę w po godzinach i zostanie zliczone w tym parametrze.
  • Odebrane – suma wszystkich połączeń skierowanych na kolejkę, na których doszło do rozmowy agent -klient.
  • Skierowane poza IVR – suma wszystkich połączeń, które skierowano poza schemat IVR np. bloczkiem Dzwoń
  • Odebrane bez oczekiwania w kolejce – suma wszystkich połączeń odebranych na kolejce, gdzie czas oczekiwania jest krótszy niż 2 sekundy
  • Odebrane po oczekiwaniu w kolejce - suma wszystkich połączeń odebranych na kolejce, gdzie czas oczekiwania jest dłuższy niż 2 sekundy
  • Odebrane do X sekund od wpadnięcia w kolejkę - Liczba połączeń odebranych w zdefiniowanym czasie od skierowania na kolejkę. Czas definiujemy w filtrach w pozycji "Service level"
  • Nieodebrane suma – Suma wszystkich połączeń skierowanych na IVR, na których nie doszło do rozmowy agent – klient.
  • Nieodebrane przed kolejką – Suma wszystkich połączeń rozłączonych poza kolejką, np. klient rozłączył się podczas odsłuchiwania zapowiedzi, czy podczas wyboru na menu.
  • Nieodebrane w kolejce - Suma wszystkich połączeń rozłączonych podczas oczekiwania klienta na kolejce.
  • Service level dla połączeń o zdefiniowanym czasie oczekiwania – liczba połączeń odebranych przez agenta przed upływem X sekund dzielone przez różnicę połączeń w godzinach pracy kampanii i połączeń skierowanych poza IVR.
  • Klasyfikator XXX - liczba klasyfikatorów ustawionych na rekordach, każdy klasyfikator to osobny wiersz.

Raport sumaryczny maili przychodzących –data otrzymania przez system

  • Ilość maili otrzymanych –Liczba otrzymanych maili
  • Średni czas pracy – średni czas trwania statusu mail
  • Odpowiedziane powyżej 24h –Liczba maili na które agent odpowiedział po 24h
  • Odpowiedziane do 24h –Liczba maili na które agent odpowiedział przed upływem 24h
  • Service level –Ilość odpowiedzi na wiadomości mailowe do 24h przez ilość maili otrzymanych
  • Klasyfikatory –liczba klasyfikatorów ustawiona na wiadomościach mailowy. Każdy klasyfikator to osobna kolumna.

Raport sumaryczny maili przychodzących –data wysłania odpowiedzi

  • Ilość maili otrzymanych –Liczba wiadomości wysłanych
  • Średni czas pracy – średni czas trwania statusu mail
  • Odpowiedziane powyżej 24h -Liczba maili na które agent odpowiedział po 24h
  • Odpowiedziane do 24h –Liczba maili na które agent odpowiedział przed upływem 24h
  • Service level –Ilość odpowiedzi na wiadomości mailowe do 24h przez ilość maili wysłanych
  • Klasyfikatory –liczba klasyfikatorów ustawiona na wiadomościach mailowych. Każdy klasyfikator to osobna kolumna.
Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później