Raport statystyki kampanii
Sprawdzanie i monitorowanie statystyk z kampanii jest jednym z najważniejszych zadań, pozwala nam na to reagować odpowiednio wcześnie. Im więcej wyznaczników możemy sprawdzić, tym lepiej możemy zarządzać kampanią.
Generowanie raportu
Aby przejść do statystyk kampanii należy wejść do Raportowanie > Kampanie > Statystyki kampanii. Na ekranie aplikacji pojawi się okno z wyborem kampanii, w ramach której chcemy sprawdzić statystki.
Po wybraniu kampanii pojawi się okno przedstawiające statystyki, jakie możemy wygenerować w ramach raportu statystyki kampanii
Po lewej stronie okna widoczne są filtry. Możemy zawężać zakres statystyk do:
- Agentów
- Grup użytkowników
- Segmentów –jest to fragment bazy danych, składający się z rekordów dodawanych często w ramach jednego importu
- Daty
- Klasyfikatory –klasyfikatory dostępne w ramach kampanii, zarówno systemowe jak i stworzone przez administratora
- Service level - Czas oczekiwania na odebranie połączenia w sekundach
Po wybraniu danych w filtrowaniu możemy wybrać, którą z dziewiętnastu statystyk chcemy sprawdzić
Informacje podstawowe
Statystyka podstawowa pozwala na sprawdzenie ogólnych danych dotyczących rekordów w bazie. Wyniki przedstawione są w formie liczbowej i procentowej
- Rekordów w bazie –Ogólna ilość rekordów dostępnych w ramach kampanii
- Rekordów zamkniętych –rekordy, z klasyfikatorem zamykającym
- Rekordów niedotkniętych –rekordy, na których nie była wykonywana żadna akcja przez użytkowników
- Rekordy prywatne –rekordy, które zostały przypisane do konkretnych agentów
- Rekordów dostępnych w puli ogólnej –liczba rekordów nieprzypisanych jako prywatne
- Rekordów dostępnych w segmentach niezablokowanych –liczba rekordów, które nie znajdują się w zablokowanym segmencie
- Segmentów danych –liczba segmentów w wybranej kampanii
- Rekordów z błędnymi numerami –liczba rekordów z błędnymi numerami telefonu
Klasyfikatory
Statystyka pozwala na sprawdzenie ilości liczbowej i procentowej ustawień klasyfikatorów w ramach kampanii
- Nazwa klasyfikatora –nazwa klasyfikatora
- Czy zamyka –czy wskazany klasyfikator jest klasyfikatorem zamykającym. Odpowiedzi tak/nie
- Czy recall –czy wskazany klasyfikator ustawia recall na rekordzie. Odpowiedzi tak/nie
- Ilość ustawionych –liczba ustawionych klasyfikatorów we wskazanym okresie czasu
- Procent z wszystkich –procent ustawionych klasyfikatorów we wskazanym okresie czasu
Stan bazy
Statystyka pokazuje stan bazy rekordów w kampanii.
- Nazwa klasyfikatora –nazwa klasyfikatora, Pierwszy wiersz jest pusty, jeżeli nie ma klasyfikatora na rekordzie
- Ilość rekordów z ustawionym klasyfikatorem –liczba rekordów z ustawionym klasyfikatorem
- Procent ze wszystkich –procent rekordów z ustawionym klasyfikatorem
Stan bazy –sumarycznie
Statystyka pokazuje podsumowanie stanu rekordów w bazie
Nazwa klasyfikatora –typ rekordu
o Rekordy zamknięte - rekordy z klasyfikatorem zamykającym
o Rekordy niezamknięte- rekordy otwarte
o Ilość rekordów zamkniętych systemowo –rekordy zamknięte klasyfikatorem systemowym
o Ilość recalli –rekordy z klasyfikatorami typu recall
o Ilość recalli ustawionych systemowo –rekordy z klasyfikatorem systemowym typu recall, np. z reguł oddzwaniania
- Ilość rekordów z ustawionym klasyfikatorem –Liczba rekordów z ustawionym klasyfikatorem tego typu
- Procent ze wszystkich –procent rekordów z ustawionym klasyfikatorem tego typu
Agenci
Statystyka pozwala monitorować połączenia per agent, wskazuje na ilość połączeń odebranych i nieodebranych, czas oczekiwania na odebranie
- Imię i nazwisko agenta –nazwa agenta
- Odebranych –liczba połączeń odebranych
- Zajęte –Liczba połączeń o statusie zajęte
- Nieudane –Liczba połączeń o statusie failed
- Nieodebrane –Liczba połączeń nieodebranych w kampanii
- Suma czasów rozmów –sumaryczny czas rozmów agenta
- Czas oczekiwania na połączenia –czas oczekiwania na odebranie połączenia przez klienta podczas połączenia wychodzącego z kampanii
Połączenia
Statystyka wskazuje na podsumowanie połączeń w ramach kampanii, jak czas oczekiwania na połączenie, czas rozmów
- Nazwa –sprawdzana wartość
- Wszystkich połączeń –liczba wszystkich połączeń przychodzących i wychodzących w kampanii
- Połączeń zajętych –kolumna pojawia się tylko w momencie, kiedy w wybranym zakresie czasu w filtrach odnotowano połączenie wychodzące ze statusem busy
- Połączeń odebranych –liczba połączeń odebranych w kampanii oraz wykonanych i odebranych transferów przez agentów
- Połączeń nieodebranych –liczba połączeń nieodebranych
- Czas rozmów –czas rozmów
- Średni czas rozmowy – czas od momentu dotarcia połączenia na IVR do momentu rozłączenia, dzielona przez liczbę wszystkich rozmów odebranych
- Średni czas rozmowy z agentem – czas od momentu odebrania połączenia przez agenta do momentu jego rozłączenia, dzielona przez liczbę wszystkich rozmów odebranych
- Wszystkich recalli ustawionych –liczba ustawionych recalli systemowych i niesystemowych łącznie
- Recalli systemowych nieobdzwonionych –liczba recalli ustawionych przez system
- Recalli niesystemowych nieobdzwonionych –liczba recalli ustawionych przez użytkowników
- ASA –średni czas oczekiwania na połączenie – jest to czas od momentu odebrania połączenia przez system do momentu odebrania przez agenta, dzielony przez ilość połączeń przychodzących
- Procent połączeń obsłużonych –ilość połączeń przychodzących odebranych dzielona przez wszystkie połączenia przychodzące
- Średni czas obsługi połączenia –suma ASA -średniego czasu oczekiwania na połączenie i średniego czasu rozmowy z agentem
- Średnia liczba prób połączeń z rekordem
- Liczba połączeń wychodzących i przychodzących w ciągu godziny
Billing
Pozwala kontrolować koszty związane z połączeniami
- Frakcja ruchu –lista i nazwy frakcji ruchu, np. GSM
- Suma czasów –suma wszystkich czasów połączeń w danej frakcji
- Sumaryczny koszt –suma kosztów dla danej frakcji
Wyniki kampanii
- Klasyfikator –nazwa klasyfikatora
- Udział –Procent ze wszystkich klasyfikatorów
- Suma –Liczba ustawień klasyfikatorów
- Próby kontaktu – próby kontaktu; rozwinięcie znajduje się w wierszach poniżej
- 1-3 próby kontaktu –liczba ustawień klasyfikatorów od 1-3 próby kontaktu
- 0 prób kontaktu –liczba ustawień klasyfikatorów w 0 próbach kontaktu
- 4-8 prób kontaktu –liczba ustawień klasyfikatorów w 4-8 prób kontaktu
- 9 prób kontaktu –liczba ustawień klasyfikatorów w 9 próbach kontaktu
- Data –data zaznaczona w filtrach. Każdy dzień zaznaczony w osobnej kolumnie. Wskazuje ilość ustawionych klasyfikatorów konkretnego dnia.
Skrypt –statystyki ogólne
Statystyka informuje administratora lub nadzorcę o stanie wykorzystania skryptu przypisanego do kampanii przez agentów
- Nazwa
- Uruchomienie skryptu –liczba i procent otwarcia skryptu na rekordzie przez agentów
- Przejść przez cały skrypt –liczba i procent przejść przez cały skrypt, od pierwszej do ostatniej strony przez agentów
- Skryptów przerwanych –liczba i procent skryptów, których agenci nie dokończyli
- Strona na której najczęściej przerywano skrypt –numer strony skryptu, na której agenci najczęściej kończyli skrypt
- Średni czas przejścia przez skrypt –średni czas jaki agenci poświęcają na przejście przez strony skryptu
- Najczęściej ustawiany klasyfikator –nazwa, liczba i procent najczęściej ustawianego klasyfikatora
Skrypt –statystyki ogólne per agent
- Agent –nazwa agenta
- Uruchomień skryptu –liczba uruchomień skryptu na rekordzie przez konkretnego agenta
- Przejść przez cały skrypt –liczba przejść przez cały skrypt, od pierwszej do ostatniej strony przez agenta
- Przerwanych –liczba skryptów, których agent nie dokończył
- Strona na której najczęściej przerywano skrypt –numer strony skryptu, na której agent najczęściej kończył skrypt
- Średni czas pracy –średni czas jaki agent poświęcił na przejście przez strony skryptu
- Najczęściej ustawiany klasyfikator –nazwa, liczba najczęściej ustawianego klasyfikatora
Skrypt –statystyki ogólne per dzień
- Data –dzień z wybranego zakresu dat w filtrach
- Uruchomień skryptu –liczba uruchomień skryptu na rekordzie w danym dniu
- Przejść przez cały skrypt –liczba przejść przez cały skrypt, od pierwszej do ostatniej strony w danym dniu
- Przerwanych –liczba skryptów, których agent nie dokończył w danym dniu
- Strona na której najczęściej przerywano skrypt –numer strony skryptu, na której agent najczęściej kończył skrypt danego dnia
- Średni czas pracy –średni czas jaki agent poświęcił na przejście przez strony skryptu danego dnia
- Najczęściej ustawiany klasyfikator –nazwa, liczba najczęściej ustawianego klasyfikatora danego dnia
Skrypt –obciążenie stron
- Numer strony –Numer strony skryptu
- Nazwa –nazwa strony
- Ilość wyświetleń –liczba wyświetleń tej strony
- Średni czas –średni czas przebywania agentów na tej stronie
- Ilość przerwań –liczba przerwań na tej stronie
- Procent przerwań – procent przerwań na stronie
Skrypt –przejścia przez skrypt
- Przejście – Jak wyglądało przejście przez skrypt
- Klasyfikator – Jaki został ustawiony klasyfikator
- Zakończenie – Czy skrypt został zakończony
- Ilość - ilość akcji
- Procent – procent ze wszystkiego
Raport z ankiet na połączeniach
- ID połączenia
- Data
- ID rekordu
- Agent
- Klasyfikator – klasyfikator ustawiony na rekordzie
- Czas połączenia – czas połączenia w sekundach
- Pole znaczące
- Odpowiedzi w ankiecie
Raport z ankiet po rozmowie chat
- ID połączenia
- Data
- ID rekordu
- Agent – agent, który prowadził rozmowę chat
- Klasyfikator – klasyfikator ustawiony na rekordzie
- Kolumny z pytaniami użytymi w ankiecie
Ilość połączeń w kampaniach inbound
Raport Ilość połączeń w kampaniach inbound ze zbioru Statystyki kampanii wskazuje informacje dotyczące realizowanych połączeń przychodzących w kanale inbound (połączenia przychodzące w kampanii). W tym raporcie otrzymamy dane takie jak: ilość połączeń skierowanych na infolinię, obsłużonych w jej ramach, skierowanych poza IVR, procent połączeń odebranych w zadeklarowanym czasie.
- Wszystkie przychodzące - Suma wszystkich połączeń przychodzących w kanale inbound kampanii. Zliczane są połączenia, na których doszło do rozmowy, jak i te na których klient nie połączył się agentem.
- Przychodzące w godzinach pracy – Suma wszystkich połączeń przychodzących w kanale inbound kampanii, zliczane są połączenia zrealizowane w godzinach pracy kampanii zdefiniowanych w ostatnim bloczku dostępności w schemacie IVR przez jaki połączenie przechodzi, niezależnie czy na połączeniu doszło do rozmowy klient – agent. Dla przykładu: połączenie wpadło na IVR o godzinie 15:00, w schemacie zdefiniowany jest pierwszy bloczek Dostępność, który wskazuje, że infolinia jest niedostępna codziennie 24/7 (administrator używa tego bloczka do dodawania wyjątków dostępności infolinii w święta), po czym połączenie jest kierowane na drugi bloczek dostępności, który wskazuje, że infolinia jest dostępna w godzinach 8:00 – 16:00, połączenie zatem skierowane jest na ścieżkę w godzinach i zostanie zliczone w tym parametrze.
- Przychodzące poza godzinami – Suma wszystkich połączeń przychodzących w kanale inbound kampanii, zliczane są połączenia zrealizowane po godzinach pracy kampanii zdefiniowanych w ostatnim bloczku dostępności w schemacie IVR przez jaki połączenie przechodzi, niezależnie czy na połączeniu doszło do rozmowy klient – agent. Dla przykładu: połączenie wpadło na IVR o godzinie 17:00, w schemacie zdefiniowany jest pierwszy bloczek Dostępność, który wskazuje, że infolinia jest dostępna codziennie 24/7 (administrator używa tego bloczka do dodawania wyjątków dostępności infolinii w święta), po czym połączenie jest kierowane na drugi bloczek dostępności, który wskazuje, że infolinia jest dostępna w godzinach 8:00 – 16:00, połączenie zatem skierowane jest na ścieżkę w po godzinach i zostanie zliczone w tym parametrze.
- Odebrane – suma wszystkich połączeń skierowanych na kolejkę, na których doszło do rozmowy agent -klient.
- Skierowane poza IVR – suma wszystkich połączeń, które skierowano poza schemat IVR np. bloczkiem Dzwoń
- Odebrane bez oczekiwania w kolejce – suma wszystkich połączeń odebranych na kolejce, gdzie czas oczekiwania jest krótszy niż 2 sekundy
- Odebrane po oczekiwaniu w kolejce - suma wszystkich połączeń odebranych na kolejce, gdzie czas oczekiwania jest dłuższy niż 2 sekundy
- Odebrane do X sekund od wpadnięcia w kolejkę - Liczba połączeń odebranych w zdefiniowanym czasie od skierowania na kolejkę. Czas definiujemy w filtrach w pozycji "Service level"
- Nieodebrane suma – Suma wszystkich połączeń skierowanych na IVR, na których nie doszło do rozmowy agent – klient.
- Nieodebrane przed kolejką – Suma wszystkich połączeń rozłączonych poza kolejką, np. klient rozłączył się podczas odsłuchiwania zapowiedzi, czy podczas wyboru na menu.
- Nieodebrane w kolejce - Suma wszystkich połączeń rozłączonych podczas oczekiwania klienta na kolejce.
- Service level dla połączeń o zdefiniowanym czasie oczekiwania – liczba połączeń odebranych przez agenta przed upływem X sekund dzielone przez różnicę połączeń w godzinach pracy kampanii i połączeń skierowanych poza IVR.
- Klasyfikator XXX - liczba klasyfikatorów ustawionych na rekordach, każdy klasyfikator to osobny wiersz.
Raport sumaryczny maili przychodzących –data otrzymania przez system
- Ilość maili otrzymanych –Liczba otrzymanych maili
- Średni czas pracy – średni czas trwania statusu mail
- Odpowiedziane powyżej 24h –Liczba maili na które agent odpowiedział po 24h
- Odpowiedziane do 24h –Liczba maili na które agent odpowiedział przed upływem 24h
- Service level –Ilość odpowiedzi na wiadomości mailowe do 24h przez ilość maili otrzymanych
- Klasyfikatory –liczba klasyfikatorów ustawiona na wiadomościach mailowy. Każdy klasyfikator to osobna kolumna.
Raport sumaryczny maili przychodzących –data wysłania odpowiedzi
- Ilość maili otrzymanych –Liczba wiadomości wysłanych
- Średni czas pracy – średni czas trwania statusu mail
- Odpowiedziane powyżej 24h -Liczba maili na które agent odpowiedział po 24h
- Odpowiedziane do 24h –Liczba maili na które agent odpowiedział przed upływem 24h
- Service level –Ilość odpowiedzi na wiadomości mailowe do 24h przez ilość maili wysłanych
- Klasyfikatory –liczba klasyfikatorów ustawiona na wiadomościach mailowych. Każdy klasyfikator to osobna kolumna.