Konfiguracja formularza SiteCall
Platforma Focus Contact Center udostępnia usługę Focus Site Call. Site Call reaguje, zapraszając do podania numeru telefonu klienta. Efekt tego rozwiązania to zwiększenie rozmów sprzedażowych i sprzedaży z ruchu na stronie internetowej. Zapewnia to zaplanowane przeprowadzenie kolejnych działań sprzedażowych i utrzymanie długotrwałych relacji z klientem.
Krok 1: Nowa kampania
Krok 2: Konfiguracja formularza
Krok 3: Nadzorcy kampanii
Krok 1: Nowa kampania
Aby utworzyć nową kampanię, w panelu administratora z lewej strony menu przejdź do Menu Kampanie > Kampanie. W wyświetlonym oknie widoczne są wszystkie dotychczas utworzone kampanie w systemie. Aby utworzyć nową kampanię, kliknij „Nowa”.
W zakładce „ Podstawowe parametry” zaznacz „Kanał telefoniczny – Formularz WWW”
Krok 2: Konfiguracja formularza
Przejdź do zakładki Formularze. Kliknij „Dodaj”, aby utworzyć formularz Site Call. W ustawieniach po lewej stronie okna wypełnij pola niezbędne do prawidłowego działania funkcji.
Wpisz nazwę w celu szybkiego zlokalizowania go na liście wszystkich formularzy.
Z pola wyboru „Rodzaj” wybierz opcję „Site Call”. W obszarze tworzenia formularza wyświetli się domyślnie zdefiniowany formularz Site Call. Możesz edytować i formatować tekst powitalny.
Drugie pole to pole do podania numeru telefonu klienta, na który system będzie wykonywał połączenie. Zdefiniuj tekst do podania numeru telefonu.
Wybierz pozycję widgetu na stronie, czyli w którym miejscu będzie się wyświetlała ikona formularza na stronie internetowej.
W polu „Kieruj na” wybierz, czy połączenie ma być kierowane na wcześniej zdefiniowaną kolejkę formularza WWW, czyli do agentów zewnętrznych, czy system ma je kierować według schematu drzewa IVR, zdefiniowanego w zakładce „Inbound”. Instrukcja definiowania scenariusza IVR dostępna tutaj.
W przypadku, kiedy w kampanii nie posiadasz kanału telefonicznego inbound, opcja ta będzie niedostępna.
Jeśli wybierzesz opcję kierowania na kolejkę, w następnym kroku wybierz z listy uprzednio zdefiniowaną kolejkę formularza WWW.
W polu „Prezentacja numeru” wybierz, jakim numerem ma się prezentować kampania u klienta, podczas wydzwaniania połączenia. Możesz wybrać konkretny numer z listy bądź numer zastrzeżony.
Następnie skonfiguruj, w jakich godzinach formularz Site Call ma być dostępny dla klienta. Wówczas w przypadku niedostępności, klient będzie mógł wybrać datę i godzinę ponownego kontaktu.
W zakładce „Konfiguracja wiadomości Site Call” możesz zdefiniować teksty informujące klienta o wykonywaniu danej akcji przez system. Widoczne teksty są domyślne. Możesz je edytować.
Dodatkowo w tym obszarze możesz zdefiniować maksymalny czas na zestawienie połączenia pomiędzy agentem zewnętrznym a klientem. Minimalny czas to 26 sekund. Jeśli agenci są niedostępni lub nie uda się nawiązać połączenia w ciągu skonfigurowanego czasu, klient zostanie o tym poinformowany odpowiednio zdefiniowanym przez Ciebie tekstem.
Możesz zdefiniować kody śledzące dla danej akcji wykonanej przez klienta. Dzięki tej funkcji możesz wkleić kod, który umożliwi odłożenie informacji, na przykład w innym systemie, ile osób kliknęło w formularz bądź ile osób poprosiło o kontakt z agentem.
Konfiguracja zdarzeń umożliwia zdefiniowanie sytuacji, w której formularz Site Call ma się wyświetlić na stronie internetowej. Dostępne opcje:
- Opuszczenie okna przeglądarki – jeśli klient wyjedzie kursorem myszy poza obszar przeglądarki
- Po czasie – jeśli upłynie zdefiniowany czas
- Po scrollowaniu strony – jeśli klient przewinie okno przeglądarki w dół za pomocą przycisku scroll
Następnie zdefiniuj wygląd formularza. Do dyspozycji są:
- kolor tła,
- kolor przycisku Site Call (przed rozwinięciem formularza),
- tekst przed rozwinięciem formularza,
- przekierowanie na adres URL po wysłaniu formularza,
- tekst przycisku „Wyślij”,
- kolor przycisku „Wyślij”.
Możesz zaprojektować swój własny formularz Site Call za pomocą personalizacji stylów CSS, dostępnych bezpośrednio z konfiguracji formularza.
Po zdefiniowaniu wszystkich parametrów dotyczących formularza Site Call, zapisz ustawienia.
Możesz podejrzeć wygląd wprowadzonych ustawień. W tym celu edytuj formularz i kliknij „Podgląd formularza”.
Wyświetli się okienko z podglądem zdefiniowanego przez Ciebie formularza Site Call.
Aby formularz był widoczny na stronie internetowej, zaznacz opcję Aktywność.
Krok 3: Nadzorcy kampanii
W zakładce Nadzorcy wybierz z listy osobę, która będzie monitorowała efekty kampanii.
Po uzupełnieniu wszystkich danych zapisz kampanię.