Integracja z Magento 1

Co to za funkcja?

Integracja ta daje możliwość korzystania z platformy FCC w połączeniu ze sklepem internetowym Magento 1.

Dzięki integracji możliwa jest synchronizacja danych między FCC a sklepem internetowym.

System FCC pobiera informacje o klientach i ich zamówieniach, dzięki czemu w momencie obsługi klienta konsultant ma dostęp do szczegółów zamówienia i historii zakupowej. Podczas rozmowy z Klientem konsultant będzie mógł utworzyć zgłoszenie i wskazać, jakiego zamówienia ono dotyczy. W przypadku ponownego kontaktu klienta, konsultant w prosty sposób odnajdzie zgłoszenie w systemie. 

Do czego może się przydać? 

  • W systemie FCC dostępne będą wszystkie informacje dotyczące Twoich klientów.
  • Wszystkie operacje związane z obsługą klientów przeprowadzane będą w tym samym systemie - FCC. 
  • Dzięki integracji w prosty i szybki sposób znajdziesz klienta lub konkretną sprawę. Wystarczy do tego identyfikator zamówienia. 

Jakie korzyści płyną z jej wykorzystania?

  • Usprawnienie pracy Agentów, dzięki szybkiemu dostępowi do informacji o kliencie i zamówieniach. 
  • Większa efektywność pracy, dzięki dostępowi do informacji o historii zakupowej klienta. 
  • Uproszczenie komunikacji z klientami, dzięki możliwości rejestracji zgłoszenia ze wskazaniem zamówienia, którego dotyczy. 
  • Zadowolenie klientów. 😊

Od czego zacząć?

  • W celu uruchomienia funkcji skontaktuj się z opiekunami handlowym i technicznym, którzy zadbają o wszelkie formalności. 
  • Upewnij się, że masz dostęp do panelu Administratora zarówno w platformie FCC, jak i Magento 1. 

Konfiguracja w Magento

Konfiguracja integracji w Magento ogranicza się do podania danych w oknie dodawania nowej integracji.

Przechodzimy do zakładki System -> Web Services -> REST-OAuth Consumers -> Add new.

W tym miejscu uzupełniamy poniższe dane, które są wymagane do zapisania integracji: 

1. Name – podajemy tu dowolną nazwę integracji. 

2. Current Admin Password – wpisujemy aktualne hasło administratora. 

Po wprowadzeniu danych klikamy save

Konfiguracja w FCC

Logujemy się do panelu Administratora i przechodzimy do konfiguracji integracji administracja -> integracje -> sklepy internetowe.

Otworzy się okno, w którym dodajemy integracje. Klikamy dodaj i wybieramy z listy konkretny sklep. 

Na samym początku zaznaczamy checkbox integracja aktywna.

W oknie edycji konieczne jest podanie wymaganych danych: 

1. Nazwa integracji – w tym miejscu podajemy nazwę, która pomoże w identyfikacji integracji na liście. 

2. Synchronizuj z kampaniami – tutaj należy wybrać kampanię, w ramach której mają być zapisywane dane. 

3. Adres URL sklepu – w tym miejscu podajemy adres strony sklepu internetowego. 

4. Adres URL panelu administracyjnego – podajemy adres strony, na którą loguje się administrator platformy Magento 1.  

5. Key – jest to klucz, który pobieramy z platformy Magento (ścieżka: System -> Web Services -> REST-OAuth Consumers -> Add new)  . 

6. Secret – jest to tajny klucz dodawany do adresu URL administratora, który chroni klucz API przed niepożądanym wykorzystaniem (ścieżka: System -> Web Services -> REST-OAuth Consumers -> Add new).

Poniżej przedstawiona jest ścieżka uzyskania danych key oraz secret w sklepie Magento.

Po wprowadzeniu danych klikamy połącz ze sklepem.

Na samym końcu zapisujemy zmiany. 

Mapowanie pól

W konfiguracji integracji dostępna jest funkcja mapowania pól (połączenia ich). Oznacza to, że dane uwzględniane w konkretnym polu w sklepie internetowym dostępne też będą w polach rekordów dodanych w edycji kampanii w FCC.

W oknie edycji integracji na liście w konfiguracji mapowania pól (kolumna pola rekordów w FCC) widoczne będą wszystkie pola rekordów, które dodane zostały w FCC (najpierw pola rekordów muszą zostać dodane w kampanii). Samo mapowanie wykonujemy ręcznie, klikając wybrane pole z integracji w kolumnie pole klienta w integracji. Pojawi się wtedy lista pól, z której wybieramy jedno konkretne do połączenia.

! Pamiętaj, że konieczne jest zmapowanie pola identyfikator kupującego! Bez tego nie uda się zapisać zmian. 

Praca w FCC

Dzięki integracji w panelu FCC dostępne są informacje o zamówieniach.

Z poziomu konta administratora informacje te są widczone w podglądzie kampanii (ścieżka: kampanie -> kampanie -> zaznaczamy kampanię -> podgląd).

Po zaznaczeniu rekordu przechodzimy do zakładki szczegóły rekordu i rozwijamy pasek zamówienia ecommerce

W tym miejscu widzimy identyfikator zamówienia, nazwę sklepu, system, datę utworzenia zamówienia, na jaką kwotę jest zamówienie oraz jaki jest status.

W panelu agenta informacje o zamówieniach będą dostępne po kliknięciu  wyświetl rekordy, podgląd jest wtedy podobny do tego, który widzimy w panelu administratora.

Zaznaczamy rekord i rozwijamy zakładkę zamówienia ecommerce.

W panelu agenta dostępne są jednak szczegóły zamówień. Po otwarciu rekordu przechodzimy do zakładki więcej -> zamówienia ze sklepów internetowych.

Po kliknięciu tej opcji pojawi się lista zamówień dla danego rekordu. 

Możliwe jest ręczne zsynchronizowanie listy zamówień, wystarczy kliknąć na przycisk synchronizuj.

Lista zamówień zostanie zaktualizowane na podstawie danych z Magento.

Klikając w przycisk Main Website Magento otworzymy kartę zamówienia w systemie Magento.

Klikając w przycisk pokaż wyświetlą się szczegóły zamówienia. Wszystko to odbywać się będzie w ramach platformy FCC. 

Zakładka zamówienia ze sklepów internetowych może być automatycznie otwierana na karcie rekordu, wystarczy włączyć odpowiednią opcję w oknie konfiguracji sklepów internetowych w FCC (ścieżka: administracja -> integracje -> sklepu internetowe -> automatyczne otwieranie listy zamówień na karcie rekordu). 

Powiązanie zamówienia ze zgłoszeniem 

W platformie FCC dostępna jest możliwość powiązania zgłoszenia z zamówieniem, dzięki czemu agenci w przypadku kontaktu z klientem w prosty sposób dotrą do informacji, jakiego zamówienia sprawa dotyczy.

Zgłoszenie możemy powiązać z zamówieniem już w oknie identyfikacji. W pierwszym kroku należy zidentyfikować rekord, na którym chcemy utworzyć zgłoszenie. Identyfikacja rekordu możliwa jest też po ID zamówienia.

Po zidentyfikowaniu rekordu wyświetlą się zamówienia już przypisane.

Po zaznaczeniu wybranego zamówienia dostępna będzie opcja utworzenia nowego zgłoszenia z jednoczesnym przypisaniem zamówienia. 

Powiązane zamówienie widoczne będzie w oknie zgłoszenia. Jeżeli istnieje tylko jedno zamówienie, zostanie ono automatycznie uzupełnione na zgłoszeniu (tylko w przypadku wybrania opcji dodaj nowe zgłoszenie z zamówieniem). W tym miejscu możemy też dołączyć kolejne zamówienia z rekordu (w oknie identyfikacji można wybrać tylko jedno zamówienie). Jeżeli jest więcej zamówień dostępna będzie lista do wyboru. 

Ważne informacje 😊

Pamiętaj o dodaniu odpowiednich danych na kontakcie w systemie Magento. Adres dodawany do zamówienia traktowany jest jedynie jako adres dostawy, dlatego należy dodać adres bezpośrednio w karcie kontaktu (ścieżka: Customers -> All Customers -> Edit -> Addresses -> Add New Address).

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później