Integracja z PrestaShop

Co to za funkcja?

Integracja ta daje możliwość korzystania z platformy FCC w połączeniu ze sklepem internetowym PrestaShop.

Dzięki integracji możliwa jest synchronizacja danych między FCC a sklepem internetowym.

System FCC pobiera informacje o klientach i ich zamówieniach, dzięki czemu w momencie obsługi klienta konsultant ma dostęp do szczegółów zamówienia i historii zakupowej. Podczas rozmowy z Klientem konsultant będzie mógł utworzyć zgłoszenie i wskazać, jakiego zamówienia ono dotyczy. W przypadku ponownego kontaktu klienta, konsultant w prosty sposób odnajdzie zgłoszenie w systemie.

Do czego może się przydać?

  • W systemie FCC dostępne będą wszystkie informacje dotyczące Twoich klientów.
  • Wszystkie operacje związane z obsługą klientów przeprowadzane będą w tym samym systemie.
  • Dzięki integracji w prosty i szybki sposób znajdziesz klienta lub konkretną sprawę. Wystarczy do tego identyfikator zamówienia. 

Jakie korzyści płyną z jej wykorzystania?

  • Usprawnienie pracy Agentów, dzięki szybkiemu dostępowi do informacji o kliencie i zamówieniach.
  • Większa efektywność pracy, dzięki dostępowi do informacji o historii zakupowej klienta.
  • Uproszczenie komunikacji z klientami, dzięki możliwości rejestracji zgłoszenia ze wskazaniem zamówienia, którego dotyczy.
  • Zadowolenie klientów. 😊

Od czego zacząć?

  • W celu uruchomienia funkcji skontaktuj się z opiekunami handlowym i technicznym, którzy zadbają o wszelkie formalności.
  • Upewnij się, że masz dostęp do panelu Administratora zarówno w platformie FCC, jak i PrestaShop. 

Konfiguracja w PrestaShop

W przypadku integracji z PrestaShop nie ma konieczności wprowadzania konfiguracji w samym sklepie internetowym. Potrzebujemy jednak pobrać klucz API (token). Przechodzimy do zakładki zaawansowane -> API -> dodaj nowy klucz API -> wygeneruj.

W oknie konfiguracji uzupełniamy poniższe dane:

1. Opis klucza – pole nie jest wymagane, można tutaj wpisać dowolną nazwę.

2. Wyświetlany – w tym miejscu musi być zaznaczona opcja tak, warunkuje to działanie integracji.

3. Uprawnienia – tutaj należy dodać uprawnienia dla danego klucza.

Wygenerowany klucz kopiujemy, przyda się przy konfiguracji integracji w FCC 😊

Po wprowadzeniu zmian klikamy zapisz

Konfiguracja w FCC

Logujemy się do panelu Administratora i przechodzimy do konfiguracji integracji administracja -> integracje -> sklepy internetowe.

Otworzy się okno, w którym dodajemy integrację. Klikamy dodaj i wybieramy z listy konkretny sklep. 

Na samym początku zaznaczamy checkbox integracja aktywna.

W oknie edycji konieczne jest podanie wymaganych danych:

1. Nazwa integracji – w tym miejscu podajemy nazwę, która pomoże w identyfikacji integracji na liście.

2. Synchronizuj z kampaniami – tutaj należy wybrać kampanię, w ramach której mają być zapisywane dane.

3. Prefiks panelu administracyjnego – jest to element adresu strony (PrestaShop), na którą loguje się administrator.

Dla przykładu mamy adres https://prestashop.com/admin/admin/dashboard/

Wyróżniony element admin jest w tym adresie prefiksem.

4. Adres sklepu – w tym miejscu podajemy adres strony sklepu internetowego.

5. Token – w tym miejscu podajemy klucz API pobrany z platformy PrestaShop.

Po wprowadzeniu powyższych danych zapisujemy zmiany i ponownie wchodzimy w okno edycji, by przejść do mapowania pól. 

Mapowanie pól

W konfiguracji integracji dostępna jest funkcja mapowania pól (połączenia ich). Oznacza to, że dane uwzględniane w konkretnym polu w sklepie internetowym dostępne też będą w polach rekordów dodanych w edycji kampanii w FCC.

W oknie edycji integracji na liście w konfiguracji mapowania pól (kolumna pola rekordów w FCC) widoczne będą wszystkie pola rekordów, które dodane zostały w FCC. Samo mapowanie wykonujemy ręcznie, klikając wybrane pole z integracji w kolumnie pole klienta w integracji. Pojawi się wtedy lista pól, z której wybieramy jedno konkretne do połączenia.

! Pamiętaj, że konieczne jest zmapowanie pola identyfikator kupującego! Bez tego nie uda się zapisać zmian.

Praca w FCC

Dzięki integracji w panelu FCC dostępne są informacje o zamówieniach.

Z poziomu konta administratora informacje te są widczone w podglądzie kampanii (ścieżka: kampanie -> kampanie -> zaznaczamy kampanię -> podgląd). Po zaznaczeniu rekordu przechodzimy do zakładki szczegóły rekordu i rozwijamy pasek zamówienia ecommerce

W tym miejscu widzimy identyfikator zamówienia, nazwę sklepu, system, datę utworzenia zamówienia, na jaką kwotę jest zamówienie oraz jaki jest status.

W panelu agenta informacje o zamówieniach będą dostępne po kliknięciu wyświetl rekordy , podgląd jest wtedy podobny do tego, który widzimy w panelu administratora.

Zaznaczamy rekord i rozwijamy zakładkę zamówienia ecommerce.

W panelu agenta dostępne są jednak szczegóły zamówień. Po otwarciu rekordu przechodzimy do zakładki więcej -> zamówienia ze sklepów internetowych.

Po kliknięciu tej opcji pojawi się lista zamówień dla danego rekordu. 

Jeżeli klikniemy pole z adresem sklepu, zamówienie otworzy się w PrestaShop.

Klikając przycisk pokaż wyświetlą się szczegóły zamówienia. Wszystko to odbywać się będzie w ramach platformy FCC. 

Zakładka zamówienia ze sklepów internetowych może być automatycznie otwierana na karcie rekordu, wystarczy włączyć odpowiednią opcję w oknie konfiguracji sklepów internetowych w FCC (ścieżka: administracja -> integracje -> sklepu internetowe -> automatyczne otwieranie listy zamówień na karcie rekordu). 

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później