Import i eksport bazy klientów w FCC

Co to za funkcja?

Import bazy klientów umożliwia wgranie rekordów do kampanii, w ramach której dane rekordy mają być obsługiwane. Mogą to być kampanie outbound, mail czy SMS.

Możliwe jest też wgranie bazy do kampanii inbound czy czat, dzięki czemu agent będzie wiedział, z kim prowadzi rozmowę.  

Eksport umożliwia pobranie rekordów z kampanii z uwzględnieniem danych na rekordzie.

Import i eksport rekordów dostępny jest zarówno w platformie Welyo, jak i w miniCRM. 

Do czego może się przydać?

  • Import bazy klientów konieczny jest do rozpoczęcia pracy w kampanii, umożliwi on obsługę rekordów w kanałach telefonicznych, mailowych czy czat.
  • Eksport bazy przyda się, gdy zależy Ci na pobraniu rekordów z informacjami o klientach.

Od czego zacząć?

1. Upewnij się, że masz dostęp do panelu administratora, to z tego poziomu możliwe jest wgranie bazy klientów.

2. Jako administrator możesz nadać odpowiednie uprawnienia nadzorcy, które umożliwią mu dodawanie bazy klientów. Po wejściu w edycję użytkownika ( personel -> użytkownicy -> edytuj -> uprawnienia) zaznaczamy dwa uprawnienia: import rekordów oraz dodawanie rekordów.

! Import rekordów pozwoli dodawać rekordy z pliku, a dodawanie rekordów na pojedyncze dodawanie rekordów. 

Jakie korzyści płyną z jej wykorzystania? 

Import rekordów umożliwia agentom wykonywanie pracy, dzięki czemu klienci otrzymują szybką i efektywną pomoc w trudnościach, co przekłada się na ich zadowolenie z obsługi. 

Eksport pozwala pobrać wszystkie rekordy dodane do kampanii bądź do Centralnej Bazy Rekordów, dzięki czemu w prosty sposób możesz przeglądać zawartość bazy w pliku Excel. 

Dodawanie pojedynczego rekordu w Welyo

Po zalogowaniu do platformy Welyo przechodzimy do zakładki  kampanie -> kampanie -> zaznaczamy kampanię -> podgląd.

W oknie podglądu klikamy przycisk dodaj -> pojedynczy rekord. 

Po kliknięciu w pojedynczy rekord otworzy się okno, w którym dodajemy dane rekordu. W danych będą też uwzględnione pola rekordów z kampanii. Pamiętaj o dodaniu numeru telefonu na rekordzie. Numer wpisujemy w formacie uwzględniającym prefiks +48.

! W przypadku numerów zagranicznych podajemy kod danego kraju. 

Po wprowadzeniu danych klikamy dodaj

Wgrywanie rekordów z pliku w Welyo

W platformie Welyo dostępna jest opcja wgrywania rekordów z pliku Excel. Przechodzimy do zakładki kampanie -> kampanie -> zaznaczamy kampanię -> podgląd.

W oknie podglądu klikamy przycisk dodaj -> wgraj z pliku.

Po kliknięciu wgraj z pliku otworzy się okno ładowania rekordów. W okienku plik klikamy wybierz i załączamy odpowiedni plik Excel. 

Po wgraniu pliku przechodzimy do danych segmentu. Segment umożliwia dzielenie bazy na kategorie, np. podział klientów według miejsca zamieszkania.  

W okienku segment nadajemy nazwę segmentu, a w okienku prywatny wybieramy, do którego z agentów dany segment ma być przypisany.

Po wprowadzeniu zmian klikamy prześlij.

Otworzy się okno, w którym konieczne jest zmapowanie pól rekordu z danymi z pliku. W tym miejscu do pola rekordu przypisujemy odpowiednią kolumnę z pliku Excel.

! Pamiętaj, by wcześniej utworzyć pola rekordu w kampanii.

Przykład: dla pola rekordu imię i nazwisko przypisujemy kolumnę imię i nazwisko z pliku Excel. 

Pamiętaj, że numer telefonu czy mail dodajemy w zakładce dane komunikacyjne

Po wprowadzeniu mapowania klikamy zatwierdź.

! Czas wgrywania rekordów zależy od ich liczby. 

Eksport bazy klientów z Welyo

Po zalogowaniu do platformy Welyo przechodzimy do zakładki  kampanie -> kampanie -> zaznaczamy kampanię -> podgląd.

W tym miejscu dostępna jest opcja pobrania rekordów do pliku Excel.

1. W pierwszym kroku musimy wyfiltrować rekordy, które chcemy pobrać.

Pamiętaj o kliknięciu szukaj po wprowadzeniu filtra.😊

2. Następnie zaznaczamy rekordy do pobrania.

3. Klikamy pobierz.

W oknie Welyo pojawi się komunikat o rozpoczęciu i zakończeniu generowania raportu.

Wygenerowany plik dostępny jest w zakładce raportowanie -> pliki do pobrania. Klikając pobierz zapiszesz go na swoim komputerze. 

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później