Konfiguracja kolejki telefonicznej
Do obsługi połączeń przychodzących w kampanii, niezbędne jest stworzenie kolejek telefonicznych.
Po zalogowaniu do panelu administratora wybierz z głównego menu opcję Kampanie > Kolejki
Otworzy się wtedy okno zawierające listę wszystkich stworzonych kolejek. Będą to kolejki telefoniczne, mailowe, smsowe, formularz WWW, chat.
Klikając przycisk “Dodaj”, znajdujący się w górnym menu, administrator rozpocznie dodawanie nowej kolejki poprzez wyświetlenie okna “Dodawanie kolejki”, które zostało przedstawione na poniższym screenie.
Widoczne tam są następujące pola:
- Nazwa kolejki – jest to pole, które powoli na identyfikacje kolejki
- Rodzaj kolejki – z rozwijanego menu wybieramy typ kolejki którą tworzymy(telefoniczna, mailowa, SMS, chat, formularz WWW)
- Typ kolejki – z rozwijanego menu określamy typ kolejki(Instrukcja „kolejkowanie połączeń)
- Język kolejki - w tym polu wybieramy język kolejki
- Nie kieruj do agentów nie spełniających wymagań – zaznaczając tę opcję połączenia będą kierowane tylko do agentów posiadających wymagane umiejętności
- Kolejka przepełnieniowa – kolejka awaryjna - połączenie jest przekazywane do takiej kolejki, jeżeli czas oczekiwania przekroczył założony czas, bądź ilość połączeń jest zbyt duża.
W następnej zakładce „parametry kolejki” możemy zdefiniować czy klienci oczekujący na połączenie mają być informowani o pozycji w kolejce i szacowanym czasie oczekiwania. Dodatkowo mamy możliwość zdefiniowania co ile sekund zapowiedź będzie odtwarzana.
Żeby dodać agenta do kolejki z trzeciej zakładki „Agenci i grupy” musimy wybrać „dodaj agenta”, następnie z rozwijanej listy wybrać agentów którzy mają obsługiwać kolejkę.
W ostatniej zakładce „przepełnienie” ustawiamy parametry dla czasu oczekiwania na infolinii lub liczby połączeń.
Aby móc edytować kolejki już stworzone należy wybrać jedną z dostępnych kolejek i wybrać opcję „Edytuj”