Tryby kampanii
Co to za funkcja?
Tryb wydzwaniania określa w jaki sposób będą wykonywane połączenia w kampanii outbound, dzięki czemu możesz dopasować wydzwanianie rekordów do celów kampanii.
Tryby wydzwaniania dzielą się na manualne, półautomatyczne i automatyczne. Dana kampania może mieć tylko jeden tryb.
Do czego może się przydać?
Funkcja ta przyda się, jeżeli zależy Ci na dopasowaniu sposobu wydzwaniania rekordów do celów kampanii.
Dzięki tej funkcji będziesz mieć większą kontrolę nad wydzwanianiem rekordów.
Jakie korzyści płyną z jej wykorzystania?
Tryby kampanii usprawnią pracę agentów, podnosząc efektywność ich pracy i jakość obsługi, co przełoży się na zadowolenie klientów.
Konfiguracja kampanii w Welyo
Tryby wydzwaniania dotyczą jedynie kampanii wychodzących (outbound). Ustawienia wprowadzamy w oknie edycji kampanii w zakładce kampanie -> kampanie -> dodaj/edytuj.
W pierwszym kroku konieczne jest dodanie kanału outbound w podstawowych parametrach.
Następnie przechodzimy do zakładki outbound, by ustawić wybrany tryb wydzwaniania.
Tryby manualne
- Plain
W trybie wydzwaniania plain agent ma dostęp do wszystkich rekordów, które są możliwe do wydzwonienia (nowe, prywatne, otwarte). W tym trybie nie ma możliwości dzwonienia na rekordach zamkniętych.
Wykonywanie połączeń w tym trybie odbywa się ręcznie, tzn. agent musi otworzyć rekord, by rozpocząć połączenie.
Recalle (dostępne w zakładce recalle) również należy wydzwonić ręcznie.
- Shared base
W trybie shared base agent ma dostęp do wszystkich rekordów w kampanii, również tych zamkniętych. To agent decyduje, z którym rekordem chce pracować. Połączenia wykonuje ręcznie po otwarciu rekordu.
Recalle również należy wydzwonić ręcznie.
! Jeżeli agent ma mieć możliwość dzwonienia na rekordach zamkniętych, pamiętaj o dodaniu odpowiednich ustawień w edycji kampanii (ścieżka: kampanie -> kampanie -> edytuj -> outbound -> zezwalaj na wykonywanie połączeń na rekordach zamkniętych).
- Preview
W trybie preview agent ma dostęp do przydzielonej mu paczki rekordów. Wielkość paczki definiowana jest w ustawieniach kampanii (ścieżka: kampanie -> kampanie -> dodaj/edytuj -> outbound -> rozmiar rezerwowanej paczki).
Do czasu wydzwonienia rekordów z danej paczki agent nie otrzyma kolejnych.
Z przydzielonej paczki agent wybiera rekord, z którym chce pracować. Połączenia wykonywane są ręcznie po otwarciu rekordu.
Recalle (dostępne w zakładce recalle) również należy wydzwonić ręcznie.
Tryb półautomatyczny
Half progressive
- W trybie half progressive do agenta przydzielany jest rekord z utworzonej paczki rekordów. Rekord podawany jest automatycznie, a po upłynięciu określonego czasu rekord jest wydzwaniany (czas ustawiany jest w zakładce kampanie -> kampanie -> edytuj -> outbound -> automatycznie zestaw połączenie po [s]).
- Agent ma też możliwość wydzwonienia rekordu przed upłynięciem ustalonego czasu.
Przydzielanie rekordów rozpocznie się po wciśnięciu przycisku wyświetl rekordy. Po kliknięciu zakończ w oknie rekordu, rekordy przestaną być przydzielane.
Recalle przydzielane są automatycznie wraz z innymi rekordami.
Tryby automatyczne
- Progressive
- W trybie progressive przydzielanie rekordów i wykonywanie połączeń odbywa się automatycznie, agent musi jedynie kliknąć przycisk wyświetl rekordy. Rekordy podawane są pojedynczo.
- Kliknięcie zakończ w oknie rekordu zatrzyma przydzielanie rekordów.
- Recalle przydzielane są automatycznie wraz z innymi rekordami.
- Predictive
W trybie predictive przydzielanie rekordów i wykonywanie połączeń odbywa się automatycznie.
System wydzwania odpowiednią liczbę rekordów w zależności od liczby agentów ze zgłoszoną gotowością w kampanii. Gdy klient odbiera, połączenie jest kierowane do wolnego agenta. Jeżeli w danym momencie żaden agent nie będzie dostępny, klient (do czasu, aż któryś z agentów będzie mógł podjąć rozmowę) będzie słyszał muzykę na czekanie.
Jeżeli klient nie odbierze połączenia przez określony czas, system je zakończy i zacznie wydzwaniać kolejny rekord.
Recalle wydzwaniane są automatycznie zgodnie z regułą ustawioną w zakładce outbound. Agent ma też możliwość wejścia w listę recalli i ręcznego wydzwonienia rekordów prywatnych.
W trybie predictive to system decyduje o liczbie wydzwanianych rekordów i na bieżąco dostosowuje swoje działanie do aktualnych warunków.
! Przykład: w kampanii pracuje 10 agentów, system wydzwania 30 rekordów, 20 klientów odbiera połączenie. Oznacza to, że 10 połączeń trafi do agentów, a pozostałe 10 będzie czekać na skierowanie. System, by uniknąć podniesienia współczynnika połączeń porzuconych, zwolni wydzwanianie rekordów, tj. zacznie wydzwaniać mniejszą liczbę rekordów.