Konfiguracja szablonu skryptu

Skrypt to zapis scenariusza rozmowy, którą agent przeprowadza z klientem. System umożliwia przypisanie skryptu do każdej kampanii telefonicznej niezależnie od jej typu. Dobrze przygotowany skrypt pozwala na przeprowadzenie skutecznej rozmowy z klientem. Agent widzi skrypt podczas wydzwaniania rekordu, ale nie ma możliwości jego edycji. Nadzorca ma podgląd do skryptów w kampanii, ale nie ma możliwości ich przypisywania, edycji ani usuwania. Administrator ma wszystkie uprawnienia dotyczące skryptów. 

Dodawanie szablonów skryptów

Aby utworzyć skrypt, należy z menu po lewej stronie przejść w Kampanie > Skrypty.

W nowo otwartym oknie skryptów, administrator może zobaczyć wszystkie skonfigurowane skrypty. Po rozwinięciu za pomocą przycisku „+”, dostępnego obok nazwy skryptu, możemy zobaczyć do których kampanii dany skrypt jest podpięty. 

Jeżeli chcemy edytować szablon skryptu per kampania należy przejść w jego edycję z poziomu kampanii ( kampanie > skrypt > edytuj) ewentualnie z poziomu podglądu szablonów skryptu jak na Ryc. 2 (pozycja „edytuj” zaznaczona na niebiesko)

Jeżeli chcemy dodać swój pierwszy szablon skryptu, należy z okna skryptu kliknąć na przycisk „ dodaj

Okno edytora skryptu składa się z trzech części:

  • Nazwa  i opis skryptu –pozwoli to na odnalezienie skryptu na liście wszystkich skryptów.  Pole jest obowiązkowe.

  • Strony skryptu –etapy rozmowy z klientem

  • Edytor strony – pole służy do edycji treści strony. Edytor aktywuje się dopiero po wybraniu strony, którą chcemy edytować.

Aby utworzyć skrypt, należy w oknie strony skryptu  kliknąć na przycisk utwórz nową. Nazwa strony możliwa jest do edycji po dwukrotnym kliknięciu na pole nazwa.   Następnie należy zdecydować, która z dodanych stron będzie stroną kończącą, gdzie dostępne będą klasyfikatory, dzięki którym agent może podsumować połączenie. W skrypcie, w zależności od zapotrzebowania może być więcej niż jedna strona kończąca.  Aby oznaczyć stronę jako kończącą, należy w polu strony zaznaczyć checkbox w kolumnie kończąca znajdujący się obok kolumny z nazwą strony.

 Kolejnym etapem tworzenia skryptu jest edycja treści, która ma znaleźć się na poszczególnych stronach. W tym celu, należy zaznaczyć w obszarze strony wybraną stronę, dla której chcemy opracować zawartość.

Pierwsza część pola z edycją treści odpowiada temu co będzie widoczne w oknie rekordu agenta podczas rozmowy z klientem.  Możemy w nim zamieścić nie tylko treść przygotowaną przez administratora, ale również wybrać pola skryptu,  które po powiązaniu z polami rekordu z bazy mogą być  różne w zależności od zawartości wgranych danych przez administratora. Obszar ten daje nam również możliwość formatowania tekstu, wstawiania linków do stron czy obrazków.

Następną opcją, niezbędną do rozbudowanego skryptu są pola decyzyjne. Służą one do zdefiniowania, którą następna strona skryptu będzie widoczna u agenta po wybraniu odpowiedniej opcji.

System umożliwia wybranie jednego z czterech pól decyzyjnych na stronę. Opcje, które administrator ma do wyboru to:

  • Brak pola decyzyjnego –jego wybranie oznacza, że agent przejdzie na następną stronę skryptu
  • Pole tekstowe – oznacza, że agent by przejść do następnej strony musi wprowadzić tekst.
  • Pole tekstowe (tylko cyfry) – pole zachowuje się tak samo jak pole tekstowe, z tym że ogranicza agenta do możliwości wprowadzenia jedynie cyfr.
  • Opcje do wyboru –tylko to pole umożliwia przekierowywanie na konkretne strony skryptu w zależności od wyboru agenta. Opcje do wyboru definiowane są przez administratora w trakcie tworzenia skryptu.

Opcje wyboru mogą być stworzone na każdej stronie prócz strony kończącej. Aby zdefiniować opcje wyboru należy:

  • Utworzyć wartości – wartości te widoczne będą do wyboru dla agenta.  Bez ich zdefiniowania, agent nie będzie mógł  przejść na następną stronę skryptu. Wartość wpisywana jest przez administratora. Mogą być to cyfry lub tekst. Opcje maksymalna ilość oraz akcje do wykonania pozostawiamy puste. Jeżeli chcemy, żeby jedna z wartości była wartością domyślną, tj. ustawiała się automatycznie na stronie do ewentualnej zmiany przez agenta w przypadku konieczności wyboru innej opcji należy zaznaczyć checbox domyślna

  • Stworzenie warunków –tutaj wybieramy, gdzie system ma przekierować agenta w przypadku wyboru zdefiniowanej wartości. W opcji warunek mamy dostępne opcje równania:
    • Równe
    • Różne od
    • Większe od
    • Większe lub równe niż
    • Mniejsze od
    • Mniejsze lub równe niż

W kolumnie wartość należy wprowadzić wcześniej zdefiniowaną wartość. Sugerujemy kopiowanie wartości z wcześniej utworzonych, by uniknąć pomyłek we wprowadzeniu danych. Jeżeli wartość w warunkach nie będzie taka sama jak w wartościach system nie przepuści dalej wyboru. W kolumnie przejdź do strony należy wprowadzić nazwę strony na którą system po wyborze przekieruje agenta. Tutaj również sugerujemy skopiować nazwę strony z obszaru strony celem uniknięcia pomyłek. Jeżeli nazwa będzie się różnić nawet białym znakiem lub literówką system nie przekieruje agenta dalej ponieważ nie będzie mógł odnaleźć strony.

Kolejnym etapem tworzenia skryptu jest przygotowanie pól formularzy, które służą do uzupełniania danych przez agenta, lub mają być widoczne jako pomoc dla agenta.

Jeżeli chcesz połączyć pole formularza z polem rekordu trzeba podpiąć skrypt pod kampanię i dokonać jego edycji z poziomu kampanii lub podglądu skryptu w oknie z listą skryptów 

Aby dodać pole formularza należy kliknąć na przycisk utwórz nowe. W ramach formularza uzupełniamy:

  • Nazwę pola  -będzie ona widoczna w przypadku dodania pola w treść skryptu
  • Typ pola –w zależności od wybranego pola agent w ten sposób będzie musiał uzupełnić dane lub w takiej formie je zobaczy . Administrator może wybrać:
    • Pole tekstowe
    • Pole tekstowe (tylko cyfry)
    • Data
    • Pole wyboru –agent w trakcie uzupełniania pola będzie miał do wyboru opcje wprowadzone przez administratora w kolumnie opcje.
    • Pole wielokrotnego wyboru –jak powyżej, z zaznaczeniem, ze agent będzie mógł wybrać więcej niż jedną opcję
    • Checkbox –agent będzie miał pole do zaznaczenia opcji
    • Pole tekstowe z maską –agent będzie mógł wprowadzić test w skonfigurowanej przez administratora formie, np. kod pocztowy XX-XXX
    • Pole tylko do odczytu –pole, którego agent nie będzie mógł zmienić,
    • Tagfield –typ pola umożliwia w polu formularza agentowi wybranie tak zwanych tagów.  Tagi muszą zostać zdefiniowane w kolumnie opcje przez administratora
    • Link –pozwala agentowi na przejście do innej strony. Link jest zaczytywany z pola rekordu, w związku z tym, aby można było przejść na stronę administrator musi przygotować pole rekordu, gdzie podczas wgrywania bazy danych doda adresu URL do rekordu.
    • NIP – pole unikatowe. Pole tekstowe z możliwością wpisania tylko 10-cio cyfrowego kodu, służącego do identyfikacji podatników w Polsce. Kod jest weryfikowany zgodnie z sumą kontrolną. Pole może zostać wybrane raz i nie ulega zmianie przy ponownej edycji pola.
    • PESEL – pole unikatowe. Pole tekstowe z możliwością wpisania tylko 11-to cyfrowego kodu zgodnie z ustawą o ewidencji ludności. Kod jest weryfikowany zgodnie z sumą kontrolną. Pole może zostać wybrane raz i nie ulega zmianie przy ponownej edycji pola.
    • REGON - pole unikatowe. Pole tekstowe z możliwością wpisania tylko 9-cio cyfrowego kodu zgodnie rejestrem Krajowego Rejestru Gospodarki Narodowej. Kod jest weryfikowany zgodnie z sumą kontrolną. Pole może zostać wybrane raz i nie ulega zmianie przy ponownej edycji pola.
    • Zamówienie –pole niezbędne dla modułu zamówień. Szerzej o tym typie pola formularzy omówione jest w instrukcji dotyczącej zamówień.
  • Wymagane – jeżeli administrator zaznaczy opcję wymagane system nie przepuści dalej agenta, jeżeli nie wypełni pola
  • Opcje –służy do wpisywania danych dla takich typów, gdzie agent nie uzupełnia danych ręcznie a wybiera je z dostępnych, np.: pole wyboru
  • Domyślnie –domyślne wypełnienie
  • Pole kampanii –informuje z jakim polem kampanii pole formularza jest połączone. Użytkownik podczas tworzenia skryptu nie uzupełnia tej kolumny. Uzupełnia się ona po połączeniu pola rekordu w źródle z polem formularza
  • Źródło –po wejściu w ikonę źródła. Jako administrator możemy połączyć pole formularza z polem kampanii, lub z zewnętrznego źródła danych. Wtedy musimy wypełnić skąd system ma odczytywać dane i gdzie je zapisywać.  W przypadku łączenia z polem kampanii najpierw musimy podpiąć skrypt pod kampanię.  W dalszej części instrukcji zostanie opisane w jaki sposób połączyć pola formularza z polami rekordów.

Ostatnim krokiem tworzenia skryptu jest oznaczenie na stronie końcowej klasyfikatorów, co również w przypadku szablonów możliwe jest dopiero po podpięciu szablonu skryptu pod kampanię.

W takiej  formie, szablon skryptu należy zapisać. Mamy możliwość podglądu wyglądu, za pomocą przycisku podgląd. Jeżeli wszystko wygląda tak jak chcemy, możemy zapisać szablon za pomocą przycisku zapisz.

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później