Automatyczne odpowiedzi na zgłoszeniu (Autoresponder)
Co to za funkcja?
Funkcja ta umożliwia automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail w odpowiedzi na zgłoszenie klienta.
Do czego może się przydać?
Funkcja ta przyda się, jeśli zależy Ci na usprawnieniu pracy kampanii zgłoszeniowej poprzez wykorzystanie automatycznych odpowiedzi do klientów.
Jakie korzyści płyną z jej wykorzystania?
Automatyczne odpowiedzi usprawnią pracę kampanii, podniosą jej efektywność i wpłyną na zadowolenie klientów z jakości świadczonych usług.
Automatyczne odpowiedzi w godzinach pracy
Po zalogowaniu do panelu administratora przechodzimy do zakładki kampanie -> kampanie -> dodaj/edytuj -> zgłoszenia.
W obszarze dodatkowych ustawień należy aktywować funkcję automatycznych odpowiedzi.
Po zaznaczeniu checkboxa uaktywni się przycisk konfiguracja, za pomocą którego możemy otworzyć okno edycji automatycznych odpowiedzi.
W pierwszym kroku należy utworzyć odpowiedź za pomocą przycisku Dodaj. Na liście pojawi się nowy wiersz, w którym nadajemy nazwę odpowiedzi oraz definiujemy kolejkę mailową, w której odpowiedź ta ma być wysyłana.
Po wprowadzeniu zmian klikamy przycisk zapisz.
Po zapisaniu zmian będzie możliwość zdefiniowania wymaganych parametrów.
- Temat – w tym miejscu definiujemy temat wiadomości, który będzie wyświetlany u klienta.
- Dodaj pole – funkcja ta umożliwia wprowadzenie do treści wiadomości pól rekordów, np. imienia i nazwiska klienta, co pozwoli na automatyczną personalizację wiadomości.
- Treść – w tym miejscu wprowadzamy treść wiadomości, którą chcemy wysyłać do klientów.
Po wprowadzeniu zmian klikamy zapisz.
Automatyczne odpowiedzi poza godzinami pracy
Po zalogowaniu do panelu administratora przechodzimy do zakładki kampanie -> zgłoszenia -> polityka SLA.
Otworzy się okno edycji, a którym zaznaczamy wybraną grupę SLA i przechodzimy do zakładki więcej opcji.
Wyświetli się okno dodatkowych ustawień, w którym wskazujemy dostępność agentów oraz ewentualne wyjątki od wprowadzonej dostępności.
W dolnej części okna dostępna jest funkcja wyślij wiadomość do klienta w przypadku niedostępności agentów. Po zaznaczeniu checkboxa rozwinie się obszar, w którym definiujemy wiadomość, jaka ma być wysyłana do klienta.
- Dodaj pole – funkcja ta umożliwia wprowadzenie do treści wiadomości pól rekordów, np. imienia i nazwiska klienta, co pozwoli na automatyczną personalizację wiadomości.
- Treść – w tym miejscu wprowadzamy treść wiadomości, którą chcemy wysyłać do klientów.
- Załączniki – w tym obszarze możemy dodać załączniki, które chcemy wysyłać w odpowiedzi.
Po wprowadzeniu zmian klikamy zapisz. Pamiętaj, by zapisać też ustawienia w oknie polityki SLA.