Autoryzacja zgłoszeń w IVR

Co to za funkcja?

Funkcja ta umożliwia identyfikację zgłoszenia na podstawie ID. Klient podaje ID zgłoszenia w IVR, dzięki czemu agentowi, do którego zostanie skierowane połączenie, automatycznie otworzy się okno ze zgłoszeniem, w sprawie którego dzwoni klient.

Do czego może się przydać?

Funkcja ta przyda się, jeśli zależy Ci na usprawnieniu procesu identyfikacji zgłoszeń, w sprawie których kontaktują się klienci.

Jakie korzyści płyną z jej wykorzystania?

Autoryzacja zgłoszeń w IVR usprawni proces obsługi zgłoszeń, podnosząc efektywność pracy agentów i wpływając na zadowolenie klientów z jakości świadczonych usług.

Konfiguracja w Welyo

W pierwszym kroku konieczne jest aktywowanie kanału telefonicznego inbound. W tym celu po zalogowaniu do panelu administratora przechodzimy do zakładki kampanie -> kampanie -> dodaj/edytuj.

W zakładce podstawowe parametry aktywujemy kanał inbound.

! Pamiętaj, że konieczne jest też aktywowanie kanału zgłoszeniowego, by autoryzacja zgłoszeń w IVR była dostępna.

W następnym kroku przechodzimy do zakładki inbound -> otwórz IVR Builder.

Otworzy się okno, w którym konfigurujemy drzewo IVR.

! W Centrum Pomocy dostępna jest instrukcja tworzenia drzewa IVR.

Drzewo IVR możemy dowolnie skonfigurować. Aby dodać autoryzację zgłoszeń należy kliknąć ikonę + w wybranym bloczku, wybrać z listy autoryzację po ID zgłoszenia i uzupełnić wymagane dane.

  1. Etykieta – w tym miejscu wprowadzamy nazwę bloczku, która będzie widoczna w drzewie IVR.
  2. Zapowiedź – wybieramy tu zapowiedź (nagranie lub zmianę tekstu na mowę), która będzie odtwarzana klientowi. W treści zapowiedzi może znaleźć się prośba o podanie ID zgłoszenia.
  3. Ilość powtórzeń – określamy tu, ile razy dana zapowiedź ma zostać odtworzona w przypadku błędnego ID zgłoszenia, wprowadzonego przez klienta.

Po wprowadzeniu zmian klikamy przycisk dodaj.

W kolejnym kroku należy dodać dwie ścieżki: dla pomyślnej autoryzacji oraz dla błędnej autoryzacji. Dla przykładu dodamy skierowanie do kolejki w przypadku autoryzacji pomyślnej oraz rozłączenie dla autoryzacji błędnej.

! Pamiętaj, że w oknie edycji bloczka potomnego należy określić, czy dany bloczek jest dla autoryzacji pomyślnej (checkbox zaznaczony) czy błędnej (checkbox odznaczony).

Po wprowadzeniu ustawień pamiętaj, by zapisać zmiany.

W ostatnim kroku zapisujemy zmiany w kampanii.

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię Wystąpił problem z przesłaniem opinii. Proszę spróbować później