Autoryzacja zgłoszeń w IVR
Co to za funkcja?
Funkcja ta umożliwia identyfikację zgłoszenia na podstawie ID. Klient podaje ID zgłoszenia w IVR, dzięki czemu agentowi, do którego zostanie skierowane połączenie, automatycznie otworzy się okno ze zgłoszeniem, w sprawie którego dzwoni klient.
Do czego może się przydać?
Funkcja ta przyda się, jeśli zależy Ci na usprawnieniu procesu identyfikacji zgłoszeń, w sprawie których kontaktują się klienci.
Jakie korzyści płyną z jej wykorzystania?
Autoryzacja zgłoszeń w IVR usprawni proces obsługi zgłoszeń, podnosząc efektywność pracy agentów i wpływając na zadowolenie klientów z jakości świadczonych usług.
Konfiguracja w Welyo
W pierwszym kroku konieczne jest aktywowanie kanału telefonicznego inbound. W tym celu po zalogowaniu do panelu administratora przechodzimy do zakładki kampanie -> kampanie -> dodaj/edytuj.
W zakładce podstawowe parametry aktywujemy kanał inbound.
! Pamiętaj, że konieczne jest też aktywowanie kanału zgłoszeniowego, by autoryzacja zgłoszeń w IVR była dostępna.
W następnym kroku przechodzimy do zakładki inbound -> otwórz IVR Builder.
Otworzy się okno, w którym konfigurujemy drzewo IVR.
! W Centrum Pomocy dostępna jest instrukcja tworzenia drzewa IVR.
Drzewo IVR możemy dowolnie skonfigurować. Aby dodać autoryzację zgłoszeń należy kliknąć ikonę + w wybranym bloczku, wybrać z listy autoryzację po ID zgłoszenia i uzupełnić wymagane dane.
- Etykieta – w tym miejscu wprowadzamy nazwę bloczku, która będzie widoczna w drzewie IVR.
- Zapowiedź – wybieramy tu zapowiedź (nagranie lub zmianę tekstu na mowę), która będzie odtwarzana klientowi. W treści zapowiedzi może znaleźć się prośba o podanie ID zgłoszenia.
- Ilość powtórzeń – określamy tu, ile razy dana zapowiedź ma zostać odtworzona w przypadku błędnego ID zgłoszenia, wprowadzonego przez klienta.
Po wprowadzeniu zmian klikamy przycisk dodaj.
W kolejnym kroku należy dodać dwie ścieżki: dla pomyślnej autoryzacji oraz dla błędnej autoryzacji. Dla przykładu dodamy skierowanie do kolejki w przypadku autoryzacji pomyślnej oraz rozłączenie dla autoryzacji błędnej.
! Pamiętaj, że w oknie edycji bloczka potomnego należy określić, czy dany bloczek jest dla autoryzacji pomyślnej (checkbox zaznaczony) czy błędnej (checkbox odznaczony).
Po wprowadzeniu ustawień pamiętaj, by zapisać zmiany.
W ostatnim kroku zapisujemy zmiany w kampanii.